• giggsan

Skolorna i Halmstad

Vi ska flytta till Halmstad och det är vintigt för oss att skolorna är bra, i val av område.

Någon med bra koll på skolorna? Vilka är bra, mindre bra, varför?

Jag vill främst ha en trygg skola!

Funderar på hus i Snöstorp, men där går skolan bara till åk5. Vart hamnar de sen?
    Klart man kan välja, men i femman vill de nog bara följa med sina kompisar gissar jag!

• Svar på tråden Skolorna i Halmstad
  • Fru E

Enligt kommunens hemsida blir det östergårdsskolan för de som kommer från snöstorp.

Är inte alltid helt lätt att säga vilka skolor som är bra och dåliga. Många faktorer påverkar och åsikterna är nog väldigt olika beroende på vem du frågar. Min upplevelse är att skolor i områden med "sämre rykte" är de som de flesta vill undvika när man är nyinflyttad och inte vet något om orten. I Halmstad skulle det vara Andersberg, östergård och vallåsskolan.

Sen har vi slottsjordsskolan och brunnsåkerskolan i centrala halmstad som är stora skolor med många elever - vilket kan uppfattas som mer otryggt än de små skolorna. Finns säkert fler stora skolor, men det var de jag kom att tänka på.

Jag har själv inte barn i skolåldern så jag är kanske inte rätt person att svara, men jag såg att du inte hade fått några svar så... Kanske kan det vara till någon hjälp i alla fall :)

• Loppissss

Akta dig för Slottsjordsskolan.

Det är rörigt och de skapar ouppfostrade barn.

Detta beror på dålig ledning.

Välj någon annan skola.

Svar på tråden Skolorna i Halmstad