• Naadjaa

V31 minskade fosterrörelse?

Jag är i vecka 31 nu och har upplevt dom två senaste dagarna mycket mycket mindre rörelser i magen från lilleman. Börjar bli orolig, kände honom spraka igår en gång, sedan inget mer. någon som varit med om lidande? Eller har tips och råd?

• Svar på tråden V31 minskade fosterrörelse?
  • Kurona
    Naadjaa skrev 2014-10-17 19:58:15 följande:

Jag är i vecka 31 nu och har upplevt dom två senaste dagarna mycket mycket mindre rörelser i magen från lilleman. Börjar bli orolig, kände honom spraka igår en gång, sedan inget mer. någon som varit med om lidande? Eller har tips och råd?

Ring direkt till förlossningen och be att få komma in och göra en ctg-kurva! Det behöver inte vara något, men ta det säkra före det osäkra! Man ska alltid kontakta förlossningen om man har minskade rörelser!
  • corran

Håller med ovanstående! Ring in direkt för säkerhetsskull.
    Har du inte känt något alls sen den enda gången igår?

• LillaJag06

Undrar också. Har tänkt på dig TS!

Hoppas att den lille bara hade lagt sig lite konstigt och att allt är bra!

• Ffrk

Också jag är i vecka 31, jag vill bara säga att jag ett par gånger sedan jag kände de första sparkarna har upplevt det som du - att barnet är mer stilla än vanligt. Oftast i samband med att jag haft det stressigt. Min moderkaka ligger tydligen framför barnet vilket gör att sparkar känns lite mindre än för en del andra (tydligen - detta är mitt första barn). Jag har iallafall pratar med min BM om detta som dels sa att barnet säkert rör sig lika mycket som vanligt - jag hinner bara inte känna efter. Min bebis är också livligast just innan jag ska somna - somnar jag någon timme tidigare än vanligt sover jag när hon sparkar som mest och då missar jag det. Ibland oroar jag mig, då brukar jag väcka barnet - antingen genom att peta på det tills det rör sig eller genom att ligga ned, på sidan är bäst. Jag tycker absolut att du ska kontakta förlossningen om du är orolig som alla säger men jag tycker inte att du ska vara allt för rädd och kanske kan du försöka väcka den lille?

• Naadjaa

Hej alla.

Var in idag och allt är som det ska, han är nog mest aktiv under dagen då jag har fullt upp på jobbet så man inte tänker på det på samma sätt som hemma:)

Sedan sa dom att det är trångt dör inne nu så att det kan upplevas som mer buffar eller knuffar istället för sparkar :) men fick se och lyssna på lilleman så nu känns allt bra igen:)

Nu är det bara att vänta tills det är dags att träffa lillen om några veckor:)

Tack för alla tips och råd :)

• corran
    Naadjaa skrev 2014-10-18 17:33:22 följande:

Hej alla.

Var in idag och allt är som det ska, han är nog mest aktiv under dagen då jag har fullt upp på jobbet så man inte tänker på det på samma sätt som hemma:)

Sedan sa dom att det är trångt dör inne nu så att det kan upplevas som mer buffar eller knuffar istället för sparkar :) men fick se och lyssna på lilleman så nu känns allt bra igen:)

Skönt att höra! :)
  • Kurona
    Naadjaa skrev 2014-10-18 17:33:22 följande:

Hej alla.

Skönt att höra! :)
Svar på tråden V31 minskade fosterrörelse?