• Marri93

Vad är fel på mig?

Hej! För att göra lång historia kort.
    Förra månaden hade jag utomkvedshavandeskap. Testa negatovt fick mens som var konstig och en vecka efter en till mens med smärtor testa positivt. blev akuten och fick reda på utomkved. De sköljde bort sig själv och testa neg efter det.

Fick mens 31aug och räkna ut äl var ca 17sep. Vi hade samlag till och från både några dagar innan och efter. Testa mig med testlagrets tester som just då folk sa det var problem med.. fick svaga positiva men även negativa tänkte att de mäter lite olika. Fick sen mens som var lite sparsam tog aco preg och fick neg. Jaja forsatte som vanligt. Blev illamående och fick ont i svanken efter mens tog test fick svagt pos på testlagret igen. Vi köpte digitalt. Testa testlahrets på kvällen och fick starkare streck men neg på digital på morgonen. Vet jag är låghormonare sen förra månaden då det ej visa pos förens ett tag efter min "mens" när jag fick utomkved. Men nu tänkte jag det är kört.
    Men i förrgår städa jag. Vit tröja och trosor ensam hemma. Böjde mig och dammsög fåtölj och vänster bröstvårta vart alldeles kall och såg en liten blöt fläck. Vart orolig. Sen kom det igen på kvällen. Kan man läcka om man inte är gravid? Har aldrig läckt förut. Test neg imorse på ett aco preh igen. Och nyss ikväll vart min mage jätte spänd och gjorde nästan ont typ obehaglig känsla. Börjar bli orolig :/

• Svar på tråden Vad är fel på mig?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Det finns inget som heter låghormonare vid en normal graviditet. Vid utomkveds stiger inte Hcg normal och ger därför plus senare. Mensen kan vara oregelbunden uppemot sex mån efter en graviditet. Man kan läcka bröstmjölk utan att vara gravid, vid tex hormonell obalans. I och med att du testa positivt tror jag att du är gravid, tycker att du ska ringa kk i och med ditt utomkveds för att se om graviditeten är där den ska. Lycka till

• Marri93

Men även om jag får utomkved eller what not. Borde det inte blivit positivt igår morse? Har Läst att folk fått falska negativa på aco preg, men det kan ju inte vara vanligt..

Svar på tråden Vad är fel på mig?