• Voluptuous Shalimar

Joie Sulky Mirus eller Babyzen YOYO 0+

Vi har en Emmaljunga, en stor och stabil vagn. Vi har liggdel, sittdel och även bilbarnstol samt adapter för bilbarnstolen så att man kan sätta den på chassit och köra runt babyn. Det funkar jättebra, men bara när vi åker i makens stora CLS. Jag har däremot en SLK, som alltså är tvåsitsig och har begränsat bagageutrymme. Dessutom vill vi gärna kunna ta med vagn när vi flyger och då är det opraktiskt med en stor vagn som Emmaljungan, tänker jag mig. Det vore ju inte heller så roligt att få den, tämligen dyra, vagnen skadad eller förstörd under transporten. Försäkringsbolag brukar som bekant inte ersätta inköpsvärdet på ett föremål som är använt några månader, så får vi ut något för en ev. skadad vagn så går vi ändå många tusen back, gissar jag.

Jag har nu tittat på mindre, hopfällbara sulkys. Jag har två krav: den ska gå att köra bakåtvänd, alltså med barnet mot mig, samt vara liten och nätt i hopfällbart skick så att den går in i bagageutrymmet på min SLK. De två vagnar jag nämner i rubriken skulle kunna funka. Joie Mirus är möjligen för stor i hopfällt skick, men jag tror att den skulle kunna gå in (det får man ju prova innan inköp i så fall). Om vi nu tänker oss att båda går in i bilen, vilken av dessa vagnar ska jag satsa på? Någon som har erfarenhet av Joie Mirus eller Babyzen YOYO 0+? Eller finns det en annan vagn som skulle kunna passa oss?

Svar på tråden Joie Sulky Mirus eller Babyzen YOYO 0+