• Mammans

Föräldrar! Känner ni till sidan ask?

Vad vet ni föräldrar om sidan http://ask.fm/? Och isåfall, vad tycker ni om den?
    Jag tycker det är helt sjukt att den finns. 
    Från Wikipedia, den fria encyklopedin 
    Ask.fm är ett socialt nätverk där användare kan bjuda in frågor från andra användare på webbplatsen eller från anonyma användare. Sajten lanserades den 16 juni 2011. http://en.wikipedia.org/wiki/Ask.fm
    Klicka på länken nedan så kan ni se bilderna på hur olika konversationer ser ut på den här sidan.
    ask
  • Svar på tråden Föräldrar! Känner ni till sidan ask?
  • Anonym (.)

Kan inte se länken men det finns många som ställer oseriösa frågor och många som ger oseriösa svar där, så om du ser något sjukt och konstigt så är det antagligen bara någon som har suttit och roat sig

• Anonym (.)

nej vad pinsamt, jag tänkte på en helt annan sida, ignorera det första inlägget från mig.

Ja den sidan är helt sjuk, många blir utsatta för en massa anonyma påhopp på den sidan...

• Gizmo

Visste inte något om denna sida, men den borde tas bort. Det är ju bara en massa påhopp på andra människor etc.

• Crip66

Min son på 15 år har fått riktigt elaka påhopp på ask!

Det har bland annat varit att han homosexuell (vilket inte är hans läggning), vilket han blir sårad över eftersom han själv säger att han inte är normal kille som inte gillar fotboll, och går inte på sport, och har bara tjejvänner! men att detta betyder inte att han är homosexuell, och sådana påhopp har han fått där, anonyma!
    Skönt i detta fall är att han inte bryr sig, men detta är ett smakprov på denna sajt!

Jättehemskt att anonyma ska kunna sitta o kränka folk! Vidrigt! 

• mswestie

Jo den sidan är fruktansvärd! Jag är 13år, och började använde den sidan i sexan. Först var det väl inget märkvärdigt tyckte jag, tills jag såg folk som lade upp bilder där dom skurit sig för att en anonym frågat om ''cutt-bild''. Dag efter dag iakttog jag allt hat som alla fick. Och sedan så började även jag att få hat frågor som sänkte min självkänsla så otrolig! Det pågick i månader ända tills mina föräldrar kollade igenom min mobil. Då såg dom allt, och stängde av mitt internet och tog bort alla sociala medier, däribland ''ask''. Då var jag såklart skit ledsen över det, men idag är jag ytterst tacksam.Jag har än i dag inte tillgång till internet, bara Facebook. Så nu är jag varje dag med min underbara pojkvän och mina vänner istället för att sitta med den där förbannade mobilen som sakta förstör fler ungdomars vardag. Och mina kompisar mobbar mig inte för det. Men det jag egentligen försökt säga är: snälla, kolla igenom ert barns telefon - ni lär hitta så mycket skit så det är helt sanslöst! ert barn ska inte behöva bara på allt hat! nu säger jag inte att ni behöver ta bort ALLA sociala medier, men iallafall ask, mina föräldrar tog bort allt för mig för att jag inte skött mig eller haft det bra på alla dessa appar. Tackohej

• lillamelina

Jag älskar ask o har haft min sida sen jag var 11. Jag lägger upp bilder o svarar på frågor o så. De e massa som hatar att jag har såna bilder fast jag bryr mej inte om dom. puss till alla som gillar mej. 

• sweshe
    lillamelina skrev 2015-02-12 18:47:08 följande:

Jag älskar ask o har haft min sida sen jag var 11. Jag lägger upp bilder o svarar på frågor o så. De e massa som hatar att jag har såna bilder fast jag bryr mej inte om dom. puss till alla som gillar mej. 

om du haft den sidan sen du var 11år så undrar jag vad du har för konstiga föräldrar + hur gammal är du nu?
Svar på tråden Föräldrar! Känner ni till sidan ask?