• MalinS

När barnet sover med er

Hur gör ni för att erat barn inte ska ramla ur sängen när barnet sover med er? Min son (1,5 år) är väldigt livlig när han sover och rör sig mycket i sömnen. Jag är livrädd att han ska ramla ur sängen så jag själv sover inte så bra när han kommer in till mig.

Finns det någonting man kan sätta fast, som en sängkant? Har sett det i amerikanska serier men har inte hittat det i Sverige.

• Svar på tråden När barnet sover med er
  • Stårschan

Har du möjlighet att putta in sängen så att den står mot väggen så är ju problemet löst.

• Cinza

Jag bygger upp en barrikad av kuddar som jag stoppar in under bäddmadrassen. Vi har ganska tjock bäddmadrass så det blir en rejäl uppförsbacke när jag gör så.

• Snow Crash

Jag ställde en byrå och en gammal spjälsäng mot barnets sida av sängen. Kanske inte så snyggt, men det hjälpte.

• Maddi

Säng in mot väggen, utan ben och lägger kuddar vid fotändan och en madrass vi hade liggandes på golvet vid fotändan och han har rullat ner på madrassen en gång under snart 2 år.

Annars, som redan nämnts så lan du ställa byrå eller liknande vid fotändan.

• MalinS

Tack för alla tips! Nu har jag lagt massa kuddar under madrassen så det är en rejäl backe!

Svar på tråden När barnet sover med er