Hur vanligt är det med bara ett missfall?
Hej! Har försökt googla mig till en tråd som denna men hittade inget så därför testar jag att skriva här.
Har precis fått missfall.. Är/var bara i v. 4+4 så det var ju mer som en sen mens än missfall men jag hade ändå fått positiva tester och gått runt i en vecka och varit glad för att vara gravid. Men nu är missfallet ett faktum, testerna visar redan negativt och jag har nästan slutat blöda. Jättetråkigt och jätteledsamt och nu försöker jag muntra uppigsjälv.
Nu till min fråga: när man läser om missfall på olika forum så blir man så nedstämd för det verkar som att de flesta har iallafall två eller tre missfall i bagaget innan de lyckas få en bebis. Jag vill vet hur vanligt det är att bara få ett missfall och att det går bra sen efteråt! Är det någon där ute som har någon solskenshistoria att berätta där ni efter ett missfall fick en ny graviditet som resulterade i en bebis? Hur många månader tog det efter missfallet innan ni plussade igen?
Eller är det så att den som har fått ett missfall har lättare att få ett missfall igen nästa gång?