• madelenee

Receptarie på distans?

Är det någon här som har läst till receptarie på distans? Antingen genom Umeå eller Kalmar. Karlstads utbildning, som var min närmaste, ska tyvärr läggas ner.

Hur många obligatoriska träffar är det per termin? Som man måste va på plats i skolan? Inte de som man kan ta över datorn. Någon som vet?

• Svar på tråden Receptarie på distans?
  • rallykakan

Det undrar jag också! För jag funderar också på att plugga till receptarie men helst på distans då jag inte vill flytta. Men kanske är svårt på distans. Har du lätt för matte osv? Är rädd för att det ska vara för svårt!

• madelenee

Vilken distansutbildning har du funderat på? För mig lutar det just nu åt Umeå. Jag håller på att läsa till ämnen som behövs för att söka in (då jag gick barn och fritid på gymnasiet och inte har några naturämnen). Just nu håller jag på med biologi 1 och matte 3c och ibland går det lätt och ibland är det svårare. Det märks att jag inte har pluggat på över 6 år, men börjar komma in i det mer och mer.

Vart bor du? :)

• Cava

Hej!
    Har du sökt och kommit in?
    Jag har blivit antagen. Men läste natur på gymnasiet för måååånga år sen. Så jag är lite nervös över kemin/matten som är ringrostig?

Svar på tråden Receptarie på distans?