Jag känner mig inte hemma
Hej
Jag kom till detta landet när jag var 3 år gammal, flydde från saddam husseins regim. När jag var liten så var mitt liv bra och som andra, skola, vänner, goda minnen men när jag började gymnasium så förändrades allt. människor ville inte bli mina vänner längre, jag är social och glad men folk undviker mig speciellt svenskar. jag är 22 år nu och den sista svenska vännen jag hade var när jag var 9 år gammal. Varför ser jag araber med araber och svenskar med svenskar? Har detta med rasism att göra eller vill alla tillhöra sin ras? Jag fick lära mig att alla vi är samma och jämnlika men så är det inte inom samhället.
Jag gick ut från gymnasiet förra året med dåliga betyg pga att jag inte hade relation med andra människor, det gjorde alltså att jag inte brydde mig om skolan. tre gånger hade jag blivit kär men personerna ville inte ha något att göra med mig & jag har aldrig haft flickvän. Det blev mycket för mig och jag ville ta självmord men lyckades inte. Människor behandlar mig som en blatte som kommit till Sverige förra året. Jag känner mig inte hemma här pga detta, samtidigt kan jag inte åka tillbaka till mitt skit land och ni vet säkert hur läget är där just nu.
Min fråga är: vad kan jag göra så att det kanske blir lite bättre för mig? borde jag lämna detta landet för evigt och söka ett annat eller bara acceptera läget? Jag vill egentligen bara passa in.
Jag har massor inom mig som jag vill dela men det skulle bli lika mycket som en bok så det räcker så här.