• Emma30

Få katten att sluta bita på kablar?

Någon som har något bra tips för att få en katt att sluta bita sönder kablar?

• Svar på tråden Få katten att sluta bita på kablar?
  • Common sense

Testa stryka citronsaft på dem. 

• Majsan70

Jag kletade in kablarna med Tabasco och katterna lät bli dem. Nu sitter jag o funderar på om inte Piss off eller liknande produkter kan fungera? Vi sprayar vår soffa med sånt för att ena katten skall låta bli att pinka i den och då håller isg alla katter borta helt.

• Common sense
    Majsan70 skrev 2014-10-10 12:30:47 följande:

Jag kletade in kablarna med Tabasco och katterna lät bli dem. Nu sitter jag o funderar på om inte Piss off eller liknande produkter kan fungera? Vi sprayar vår soffa med sånt för att ena katten skall låta bli att pinka i den och då håller isg alla katter borta helt.

Fast Piss off är till för att ta bort urinlukt om katten kissat på ett olämpligt ställe. Även om namnet kanske mer låter som "Piss off / Dra åt ..." Skrattande
  • amandanS

Jag har köpt bitterspray i djuraffären och sprayat på sådant jag vill att hon inte tuggar på, hon har då bitit en gång men släppt direkt och går därifrån! Ofarligt men smakar fan :P fått de på mina egna fingrar så vet hur beskt och illa de smakar......

• Majsan70
    Common sense skrev 2014-10-10 12:33:07 följande:
    Fast Piss off är till för att ta bort urinlukt om katten kissat på ett olämpligt ställe. Även om namnet kanske mer låter som "Piss off / Dra åt ..." Skrattande
    Haha...jag vet vad du menar men jag har en sån spray som gör att katterna inte går dit..heter nåt åt det hållet.
  • nozpa
    Majsan70 skrev 2014-10-10 16:30:01 följande:
    Haha...jag vet vad du menar men jag har en sån spray som gör att katterna inte går dit..heter nåt åt det hållet.
    Get off? :) Är en jäkla massa off..
  • Majsan70
    nozpa skrev 2014-10-10 17:16:06 följande:
    Get off? :) Är en jäkla massa off..
    Haha..Urine off tror jag? Kan inte hitta den flaskan just nu. Tror kattfan har gömt den så hon kan komma o pinka i soffan igen. Summa summarum är att när jag sprayar med den så går inte katterna i närheten. Drabbar ju tyvärr de skötsamma katterna med.
Svar på tråden Få katten att sluta bita på kablar?