• Sweetmind

Lager 157

Alla ni som varit på Lager 157 någon gång vet säker att det säljs kläder från Bondelid där. Så fula, smaklös design, dåligt materialval och usel kvalité så jag inte kan låta bli att på riktigt undra om det ena är äkta vara? Det är ju inte tillfälliga partier som kommer in till ett sjysst pris, utan det finns där jämt! Kläder som man aldrig ser på hemsidor eller i affärer (tex MQ) där märket säljer fina, välgjorda och lite dyrare kläder. Och varför skulle Bondelid göra kassa och billiga kläder för att sälja på en outlet året om? Å andra sidan, är det fejk borde väl Bondelid sätt stopp för det hela?? Jag vet, trivialt problem för mig men jag kan inte sluta fundera på och irritera mig på detta! Någon som vet??

• Svar på tråden Lager 157
  • Annelie 76

Det kanske är så att de gör en kollektion med säg 100 plagg. 50 köper MQ och andra kvalitetsaffärer in, resten köper Lager 157 in. För Bondelid är det ju vinst, de får allt sålt. De vill ju trots allt tjäna pengar som alla andra.

• Pejsen

Det är egentligen inget konstigt alls. Alla märken syr upp ett antal modeller av plagg varje säsong. Och det är alltid en eller flera modeller som inte säljer som man trodde. I slutet av säsongen finns det då alltså massor av plagg kvar, osålda. Alternativt att man sytt upp alldeles för stora mängder som inte blir sålda.

I alla fall vill man ju inte kasta bort kläderna så man säljer de till ett väldigt lågt pris. Många märken har egna outleter, men bondelid har antagligen gjort något avtal med lager 157 så de säljer av deras osålda lager av kläder till nästa säsong.

En liten vinst eller gå plus minus noll är alltid bättre än att låta kläderna bli liggandes.

Så gör i stort sätt alla märken och butiker! Man vill ju sälja även det som inte blev sålt under mellandagsrean och då skickar man det vidare till outlets!

• Sweetmind

Så kan du ju såklart vara, tack för era svar:) Det som ändå förbryllar mig är att genom att det hela tiden finns dessa kläder på 157 så drar det ju ner "ryktet" lite för Bondelid. Eller hos mig gör det det iallafall haha...men som du säger, de går väl antagligen med vinst på det hela annars skulle det ju inte fortgå :)

Svar på tråden Lager 157