• Mono

Katter instängda i lägenhet?

Jag vill så gärna ha katt, men jag bor i en lägenhet.

Jag har haft katter hela mitt liv då jag vuxit upp med många katter i ett stort hus på landet som fått gå fritt ute och inne vilket jag sett som en rättighet till mina små hjärtan.
    Nu har jag köpt lägenhet inne i stan 60 Kvm, högt till tak så kan sätta upp stora klätterställningar, stor balkong som kan hägnas in. Skulle isf köpa 2st från katthemmet här i stan.
    Mitt hjärta säger att jag så extremt gärna vill ha katt men mitt samvete säger nej åt att stänga in katter i en lägenhet.

Vad tycker ni? bor jag för litet?

• Svar på tråden Katter instängda i lägenhet?
  • Sisisisi

Nej, det tycker jag inte. Jag bor med två katter på 69 kvm och de har gott om plats att rejsa runt på :)

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Fjärilslarv

Ja varför inte? så länge du kan aktivera dem med klätterträd, leksaker osv.
    utekatter "ska" man ju endast ha på landet där de inte går in på grannarnas tomter.

• Flärpen

Du kan absolut ha katter i en sån stor lägenhet, det är inga problem. Bra att du väljer katt från katthem istället för från uppfödare. 

• tobbe01

Såg ett program på teve där man försett utekatter med kamera och då såg man att de katterna inte rör sig över så stort område som man kanske tror (?) (eller som jag trodde). Vi har en innekatt och hon har 78 kvm + inhägnad balkong att röra sig på och jag tror att det är ett fullt tillräckligt revir för henne att ha hand om!

• nemo1

Självklart kan du skaffa katt och jag blir glad över att du funderar på två från katthem. På så vis hjälper du fyra katter, då dessa två lämnar plats till två nya som får komma in i värmen innan det blir kallare ute.
    Jag skulle aldrig i livet släppa ut mina katter, det är de alldeles för värdefulla för.

Jag tar hand om hemlösa katter och av de ca 400 katterna jag hjälpt så är det EN enda som visat att hon ville ut igen. Alla säljes enbart som innekatter och har inget behov av att gå ut.

Svar på tråden Katter instängda i lägenhet?