• Anonym (Helena)

Min bisexualitet - en fas?

Jag blev av med oskulden till en kille när jag var 19. Ungefär ett halvår senare hade jag sex med en tjej för första gången. Mellan 19 och 25 hade jag sex med ca 12 tjejer (hade även två flickvänner under den perioden). Efter det har jag helt slutat attraherad av tjejer, har inte ens kysst nån. Det är alltså på den nivån att jag inte ens finner dem fysiskt tilltalande. Nu är jag 35 och har således inte dragits till en annan kvinna på 10 år.

Jag har funderat mycket på det här och kommit fram till att min bisexualitet förmodligen bara var en fas. Det är ju inte så uppskattat att avslöja det, och i synnerhet inte till andra som definierar sig som bi- eller homosexuella. Men för min del var det äkta just då när det varade, men numera dras jag inte längre till kvinnor. Är inte ens lockad av tanken på att ha sex med en tjej igen, blir snarare lite avtänd av det om jag ska vara ärlig. Det har liksom förlorat sin charm, tycker dessutom att lesbisk porr (som jag förut föredrog) är dötrist.

Finns det någon mer här som varit med om liknande förändring? Jag definierar mig till hundra procent som straight idag.

• Svar på tråden Min bisexualitet - en fas?
  • Anonym (Helena)
    Tines skrev 2014-10-09 16:44:52 följande:

Fast, vad spelar det för roll?

Ingen, man får väl spekulera ändå?
Svar på tråden Min bisexualitet - en fas?