• Maddi

Funkar reflextejp bra på kläder?

Nu börjar de gå åt de mörka hållet och har kollat igenom ytterkläderna, då jag bla har köpt en isbjörn of sweden overall som har dåligt med reflexer.
    Vi har en reflexväst som kommer att användas dagligen. Men det är faktiskt så att man tyvärr kan glömma den hos någon och då står vi utan. Och om man totalt glömmer västen överhuvudtaget någon gång. 

Så frågan är om reflextejp kan sitta kvar när det snöar eller regnar? Naturligtvis kommer de säkert lossna någon gång, men om man kan lita på att den sitter relativt bra?

Jag vill ju helst inte sy dit reflexer heller, så finns det något bättre alternativ som jag inte tänkt på? Jag vill ju att han ska synas bra från alla håll. 

• Svar på tråden Funkar reflextejp bra på kläder?
  • Stårschan

Visst kan den sitta bra. Tänk bara på att försöka undvika att sätta den på ställen som utsätts för nötning. Nu vet jag inte hur gammal ungen är, men tejp på ryggen utsätts ju till exempel för mindra nötning än tejp nere på benen om han är i stå-på-knä-och-gräva-i-sandlådan-åldern.

• Maddi
    Stårschan skrev 2014-10-09 10:36:00 följande:

Visst kan den sitta bra. Tänk bara på att försöka undvika att sätta den på ställen som utsätts för nötning. Nu vet jag inte hur gammal ungen är, men tejp på ryggen utsätts ju till exempel för mindra nötning än tejp nere på benen om han är i stå-på-knä-och-gräva-i-sandlådan-åldern.

Tack, då ska jag ge det en chans och hoppas de blir bra :)
  • Stårschan
    Johan70 skrev 2014-10-20 10:18:35 följande:

Var kan man köpa reflextejp? Det verkar vara en bra grej.

Det finns bland annat på Clas Ohlson.
  • Maddi
    Johan70 skrev 2014-10-20 10:18:35 följande:

Var kan man köpa reflextejp? Det verkar vara en bra grej.

Som nämnt så köpte jag de på Clas Ohlson, kostade under 50 kr tror jag
Svar på tråden Funkar reflextejp bra på kläder?