• Balja12

Blöjorna läcker i ryggen

Har en 6-månaders tös. Varje gång hon bajsar läcker blöjorna i ryggen. Verkligen varje gång... Börjar tröttna på att byta kläder på henne flera gånger om dagen... Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Blöjorna läcker i ryggen
  • Skumbollen
    Balja12 skrev 2014-10-08 20:57:33 följande:

Har en 6-månaders tös. Varje gång hon bajsar läcker blöjorna i ryggen. Verkligen varje gång... Börjar tröttna på att byta kläder på henne flera gånger om dagen... Någon som har något bra tips?

Nej det lät inget kul, vad har ni för blöjor och hur stor är flickan?
  • Cariol

Testat att gå upp i storlek på blöjorna? Det brukade hjälpa oss :) vi bytte alltid innan dottern nått upp i rätt vikt på nästa blöjstorlek då hon läckte i ryggen annars.

• Skumbollen
    Cariol skrev 2014-10-08 21:00:35 följande:

Testat att gå upp i storlek på blöjorna? Det brukade hjälpa oss :) vi bytte alltid innan dottern nått upp i rätt vikt på nästa blöjstorlek då hon läckte i ryggen annars.

Precis vad jag skulle säga också, vi har aldrig haft läckage och vi har också alltid haft en blöjstorlek större, viktindikationen går ju lite omlott på dem. Vi har alltid kört libero.
  • Balja12

Har testat både pampers och libero. Kör strl 4. Hon väger drygt 6 kg, så strl 4 borde ju räcka kan man tycka...

• faithfully
    Balja12 skrev 2014-10-08 21:29:16 följande:

Har testat både pampers och libero. Kör strl 4. Hon väger drygt 6 kg, så strl 4 borde ju räcka kan man tycka...

Var bajsar hon. Om sonen bajsar i babyskyddet eller i matstolen så far det upp i ryggen varje gång. Därför tar jag alltid i honom och låter honom ligga på mage, eller sitta i min famn med "rumpan fri" eller stå upp. Annars blir det helt enkelt för mycket tryck :)
  • Balja12

Jo, oftast sitter hon i sittern när hon bajsar. Dessvärre är hon ett sånt barn som inte gör en min eller ger ifrån sig nåt ljud när hon bajsar... Storasysters blöja läckte typ 2 ggr under hela blöjperioden.

Svar på tråden Blöjorna läcker i ryggen