• Pyssling11

Ingen ägglossning..

Har ett barn på 3 år, med honom så hade vi det kämpigt och fick försöka 1,5 år innan jag blev gravid. Vi sökte för en utredning och fick en tid för besök, men jag lyckades bli gravid innan besöket !! Halleluja för det =)

Nu är vi väldigt sugna och redo för nr 2. Dock så är det kämpigt denna gången med.. 1,5 år har nu gått och ingen bebis har det blivit.

Äter levaxin men mina värden är bra och jag äter lagom mängd. 

Har tagit ägglossningsstickor nu i 3 månader men dessa har aldrig gett utslag för någon ägglossning... =( Min mens är regelbunden, mina cyklar ligger på 28 dagar dom seneaste 5 månaderna.

Denna månaden har jag testat att ta tempen varje morgon och registrerar allt i appen; NaturalCykles. 
    Vi har nu lämnat in papper för att komma på utredning och inväntar svar från sjukhuset, för denna eviga väntan är fruktansvärd!

En käftsmäll för varje menstruation som börjar, en käftsmäll för varje ägglossningstest som inte visar någon LH höjning.. 
    Dessa frågor som ständigt ställs: -är det inte dags för nummer två nu??
    Har enbart berättat om vår situation för två personer i min närhet. Då det är så känsligt vill jag inte ha några frågor från nära o kära utan låtsas bara som att vi inte är sugna på ett barn till ännu.... 

Har läst att många har tipsat om Munkpeppar..
    Är det ofarligt att ta om man bara vill  "locka fram" sin ägglossning..??
    Finns det något annat jag kan testa medans jag inväntar att få komma intill på utredningen??!

Vad kan vara fel när man inte har någon ägglossning?! Är så orolig.. 

• Svar på tråden Ingen ägglossning..
  • Annelie 76

Testar du hela månaden eller bara några dagar? Jag hade aldrig utslag på stickor och när jag började tempa fick jag förklaringen, ÄL var på dag 17. Jag testade ju bara dag 13-15 eller nåt... Fick mens dag 21 och blev troligtvis inte gravid eftersom ägget inte hann fästa. Jag har också hypotyreos men hade "bra värden" och fick ingen större hjälp.

Det som löste det hela för mig var att jag bytte från Levaxin till licensmedicin gjord på grissköldkörtel, Armour Thyroid. Det tog bara några veckor efter medicinbyte att bli spontant gravid. Tyvärr utomkvedshavandeskap. Efter lite medicinstrul och byte fram och tillbaka började jag med Armour igen och blev gravid efter några veckor. Sonen är nu 3 år. Har fortsatt med Armour och blev gravid direkt efter jag tagit ut kopparspiralen i början av året, har nu bara några veckor kvar.

Tyvärr är det skitsvårt att få medicinen. Läkarna tror inte på den och vill inte skriva ut den. Även Läkemedelsverket är negativa till medicinen...

Du har tre val, leva som vanligt, försöka få licens utskriven eller köpa kosttillskottet Porcine. Porcine är grissköldkörtel precis som medicinen, skillnaden är att dosen kan variera. Den är klassad som kosttillskott och finns att köpa i Sverige och utomlands. Googla så kan du hitta mer info...

• Pyssling11

Jag har tagit stickor under en veckas tid vid varje mens i 3 månsder. Men nu har jag bunkrat up med massa stickor så ska faktiskt testa lite fler dagar nu tänkte jag, är ju värt ett försök !

Var det sjukvården som kom med det förslaget om Armour eller har du hittat denna lösningen på egen hand? Ska ta och försöka få tag på min läkare och prata om det finns någon lösning på detta..

Menar du att jag ska sluta ta levaxin och köra ist på kosttillskottet?

Svar på tråden Ingen ägglossning..