Väntan efter anställningsintervju
Jag tänkte att vi som väntar på besked efter en anställningsintervju kan stötta och peppa varandra här. Jag var själv på en intervju för två veckor sedan angående ett jobb som jag verkligen vill ha hur mycket som helst. I normala fall så brukar man få svar inom en vecka om man har fått tjänsten eller inte och har man inte hört något inom en vecka så brukar i alla fall jag räkna bort det jobbet. Men den här rekryteringen tar tid då det tog ca en månad från det att ansökningsdatumet gick ut tills dess att jag blev kallad på intervju (har alltid blivit kallad inom en vecka till intervju tidigare). De sa under intervjun att de skulle träffa 10-15 sökande den veckan av oss 65 som sökt och sedan ta referenser veckan efter det. Jag frågade hur lång tid rekryteringen skulle ta och de svarade några veckor. Intervjun kändas ganska ok, mejlade referenser dagen efter till samtliga inblandade (det är mer än en tjänst ledig och det är tre chefer involverade som alla ska anställa till sina enheter). Har inte hört något och nu börjar jag bli nervös, vill ge dem även denna vecka innan jag hör av mig och kollar hur det går. Jag sa att jag har sökt jobb på andra ställen och de sa då att jag var en av deras toppkandidater. Denna väntan är så jobbig, har svårt att fokusera på allt som jag behöver göra då jag inte tänker på något annat.