Varför började ni äta kött igen?
Hej!
Ni som var vegetariener innan , men äter kött nu , varför valde ni att äta kött igen?
Hej!
Ni som var vegetariener innan , men äter kött nu , varför valde ni att äta kött igen?
Därför att jag inte lyckades vara vid god hälsa hur jag än gjorde. Jag ât alla möjliga nötter, bönor och groddar man kan tänka sig. Och jag fortsatte faktiskt att äta ägg. Plus att jag tog vitamintillskott. Men varje gâng har jag fâtt problem bara efter några veckor: huvudvärk, svârt att sova, rastlös, hud sâ torr sâ att man ser fjäll som pâ en fisk. Sâ därför äter jag nu fisk och skaldjur, plus någon enstaka gâng rött kött för att fylla pâ lite med järn. Kanske klarar inte just min kropp att vara vegetarian. Är väldigt ledsen för det.
Jag var vegetarian under flera år när jag var ung. Sedan fick jag anorexi (jag var inte vegetarian p.g.a. det, jag var vegetarian långt före) och då blev jag tvingad till att äta kött. Jag blev helt enkelt satt i ett rum och blev inte utsläppt förrän jag hade ätit kött. Efter detta åt jag kött i ett år (för att slippa bli instängd och för att ätstörningen förändrades till en rädsla för att vara hungrig eller smal).
Nu är jag vegan sedan 3 år tillbaka.
Jag blev skadad i en trafikolycka och orkade vare sig bära hem, laga till eller ens tugga vegetarisk mat. Blev tvungen att äta vad som helst som folk bjöd på eller gick att köpa färdigt, enkelt, nära och framförallt billigt. :(
I takt med att jag blivit bättre i kroppen har jag börjat laga mer och mer vegetariskt igen, men har ett nytt instinktivt behov av just nötkött ibland. Tänker att kroppen behöver något i det för läkning. I bra perioder känner jag inte det suget, men när jag gör det köper jag i mån av tillgång svenskt ekologiskt eller svenskt gräsbetes-kött. Det handlar inte om särskilt många gånger per år. :)
Tror inte att jag kommer att bli vegetarian igen, men tänker en hel del på vilka råvaror jag använder både för min egen, djurens och miljöns skull.
Så ingen gillar kött?
Inte jag heller.
Jag har börjat äta kött igen eftersom mitt hår och hy var i rätt dålig skick , även om jag åt alla möjliga nyttiga vegetariska maträtter samt vitamintillskott.
Jag slutade för att jag tycker om kött. Jag fann inte den vegetariska maten lika god till slut.
Så ingen gillar kött?
Inte jag heller.
Jag har börjat äta kött igen eftersom mitt hår och hy var i rätt dålig skick , även om jag åt alla möjliga nyttiga vegetariska maträtter samt vitamintillskott.
Jag skulle vara jätteglad att slippa kött, gillar inte det. Kanske typ en gâng om âret blir jag sugen pâ någon rätt som har rött kött i sig.
Jag tror att ens kropp har vant sig vid att tillgodose sig med näring genom de matkällor som den är van vid och har svârt att ställa om sig när man ändrar kosten. Personer som varit vegetarianer hela livet t ex brukar ju inte ha några särskilda hälsoproblem, i alla fall inte de som jag har träffat.
Så ingen gillar kött?
Inte jag heller.
Jag avskyr tofu och quorn också , och man får mycket sånt om man är vegetarian och väljer vegetarisk alternativ.