• Sommarsnö

Någon som har erfarenhet av Phil and Ted, Orbit Baby, Nuna IVVI eller Trille Viper?

Hej!

Skrev detta inlägg i gravidforumet men skriver ett här också då jag inte fått många svar där.

Står i valet och kvalet mellan några olika vagnar. Kommer nog att beställa den vagn det blir på internet då jag inte bor så till att jag kan känna på någon av dem i affär. Urvalet är i första hand baserat på designen (ja, jag är en designnörd ;)) och utifrån funktion också såklart. Har svårt att köpa en barnvagn som är väldigt praktisk men ful. Jag och min sambo har följande krav på vår barnvagn:

Kombivagn alternativt sittvagn och lift (då vi bor en trappa upp utan hiss)
    Möjlighet att ha barnet vänt mot föräldern
    Babyskydd ska kunna fästas på chassit
    Bra varukorg (ska kunna rymma hyfsat mkt)
    Ergonomisk sittdel
    Teleskophandtag (inte superviktigt men en fördel)
    Helst lufthjul och i andra hand skumfyllda hjul
    Vagnen ska i första hand funka i stan men även på landet då vi vistas där i perioder, dvs vi vill inte ha en vagn som är värdelös att köra på grusvägar t ex.

De vagnar det står emellan är:
    Phil and Teds Promenade
    Nuna IVVI
    Orbit Baby G2 eller G3
    Trille Viper 4s

Ni som har haft någon av dessa vagnar får gärna ge lite ris och ros om dem så jag har lättare att fatta ett beslut Och om det är någon som har haft flera av de på listan så är det guld värt att höra era åsikter.

Tack på förhand!

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Phil and Ted, Orbit Baby, Nuna IVVI eller Trille Viper?