• Erfdgt

Disco för 8-åringar, vilken tid?

Vår dotter vill ha disco för sin klass, Halloweendisco. Jättekul tycker vi :) Tanken är att dom som vill får klä ut sig, vi bjuder på snacks och dricka och kanske har lite lekar om barnen vill det. Inget avancerat, inget mat.

Men då är ju frågan vilken tid? Det blir ju på en fredag.

18.00 - 20.00?
    18.00 - 21.00?
    19.00 - 21.00?

Är det för tidigt att starta kl.18? För sent att sluta kl.21? Räcker det med två timmar?

Jag lutar väl själv åt 18.00 - 20.00

• Svar på tråden Disco för 8-åringar, vilken tid?
  • Stårschan

Jag tycker att det är för tidigt att kräva att barnen ska ha hunnit äta hemma redan klockan 18 en fredag. Kan ni inte bjuda på lite pizza och hellre börja 17.30? Har barnen gångavstånd hem eller måste föräldrarna komma och hämta dem med bil?

• Erfdgt
    Stårschan skrev 2014-10-03 13:22:16 följande:

Jag tycker att det är för tidigt att kräva att barnen ska ha hunnit äta hemma redan klockan 18 en fredag. Kan ni inte bjuda på lite pizza och hellre börja 17.30? Har barnen gångavstånd hem eller måste föräldrarna komma och hämta dem med bil?

Det är ingen ovanlighet att kalas här börjar kl.18 och att alla ska ha hunnit äta före, så det är jag inte orolig över egentligen. Jag har ingen lust att betala pizza för 35 barn faktiskt ;)

Några barn har gångavstånd, dock inte alla. Speciellt inte när det är så mörkt ute. 
  • Stårschan

Men då så. Då följer du ju bara de lokala oskrivna kalasreglerna! Kör 18-20 du som du hade tänkt.

• Maddi

Annars kan du ju prata med föräldrarna om dom kan ordna med pengar till pizza, om det nu är så att stårschan har rätt och kanske inte hinner å i dom mat till 18. En del slutar ju faktiskt 17 och ska ev hämta barn för att sen göra mat. 

Men annars har jag för mig att disco på skolorna brukar börja vid 18 för dom yngsta. Så sånt stort problem borde de inte bli. Men roligt att du anordnar sånt. 

• Erfdgt

Känns knepigt att be om pengar, så vi skippar nog bara maten.

Nu är bara kruxet att hitta en lokal :P

• Erfdgt

Men kanske 18.30 - 20.30? Då blir det lite mer tid före, men inte jättesent. Hm...

• glassen

Du kanske redan har bestämt tid, men jag tycker kl 18-20.00. Min snart 8-åring är dötrött vid den tiden och det är han knappast ensam om.

Svar på tråden Disco för 8-åringar, vilken tid?