• SisterNoMercy

Pms-problem!

Så kommer den där hemska veckan mellan ägglossning och mens när man bara är på det där jättetrevliga humöret när allting i hela världen bara är totalt skit!

Det jag talar om är naturligtvis PMS och även PMDS för de som har detta. För de som inte riktigt vet skillnaden mellan PMS och PMDS är att PMDS innefattar mer depressiva symtom och kan dessutom hålla i sig i ca 3 veckor varje månad. För jävligt med andra ord!

Det jag mest undrar över är om några fler vill dela sina upplevelser med denna djävulska åkomma, bara för man råkar ha fel kön, och även om ni har något bra tips för att lindra symtomen?

Puss och kram!

In a nonexistant place I stand as I am. Please be yourself, I want you to be that way forever
  • Svar på tråden Pms-problem!
  • Anonym (antidepressiva)

Själv ska jag börja med antidepressiva mot pmds

• Anonym (Fy fan..)

Har själv jävliga besvär...två veckor mellan äl och mens så är jag ett monster. svartsjuk och grinig.. sur över allt och om någon tex glömmer mig även om de är ett barnsligt och fånigt så kan jag bli sur och tänka att de är för att dom hatar mig.

håller mig borta från aktiviteter och ibland sjukskriver jag mig för att jag har huvudvärk(inte så att jag inte kan jobba pga av den) och humörsvängningar, deppighet, irritation, allt är svart. Ja kan inte jobba vissa såna dagar, har svurit åt en gammal tant som dock var döv att hon va en jävla satkärring och hade tänkt slänga de jag höll på med i golvet o gå, men jag behöll nån sorts lung o lyckades utan att damen förstod jag var så arg.. så nej de går inte att jobba...

å brösten... så ömma å stackars karl när han råkar ta på dom .. nä va finns d för hjälp å få :( inte hjälper

Någon mer som får ökad ångest och social fobi veckorna innan mens?

• SisterNoMercy
    Anonym (Fy fan..) skrev 2014-10-06 11:08:53 följande:

Har själv jävliga besvär...två veckor mellan äl och mens så är jag ett monster. svartsjuk och grinig.. sur över allt och om någon tex glömmer mig även om de är ett barnsligt och fånigt så kan jag bli sur och tänka att de är för att dom hatar mig.

håller mig borta från aktiviteter och ibland sjukskriver jag mig för att jag har huvudvärk(inte så att jag inte kan jobba pga av den) och humörsvängningar, deppighet, irritation, allt är svart. Ja kan inte jobba vissa såna dagar, har svurit åt en gammal tant som dock var döv att hon va en jävla satkärring och hade tänkt slänga de jag höll på med i golvet o gå, men jag behöll nån sorts lung o lyckades utan att damen förstod jag var så arg.. så nej de går inte att jobba...

å brösten... så ömma å stackars karl när han råkar ta på dom .. nä va finns d för hjälp å få :( inte hjälper

Då är vi två. Jag kan inte ens vara ute bland folk för jag är aggressiv! Det känns som om man är schizofren eftersom man inte kan styra över de känslorna som kommer och klarar man, som du lyckades med, att ändå bete sig någorlunda normalt så är man jävligt duktig! 

Jag förstår dig helt och hållet! Och det är vidrigt att man inte ska kunna leva ett normalt liv under en period, VARJE månad, ÅRET OM! :/
  • Anonym (Fy fan..)

ända sättet att lyckas är att försöka bara vara tyst. å snabbt ta sig därifrån, å handlar det om tex att förlora jobbet så kan jag ändå på något vis faktiskt klara av de. men hemma är det omöjligt. usch va de är synd om min sambo. de är förjävligt.. va ska vi få för hjälp? känns skönt att inte vara ensam..:)

• Anonym (Fy fan..)

Har tänktmycket på vad de är man känner. de är som att man tappar förmågan till å ha tålamod, känna empati, självförtroendet är i botten, allt är svart å man gräver bara ned sig ännu mer i skiten. all förmåga till att bete sig som man var uppfostrad att göra är som bortblåst. och sen emellanåt får man dåligt samvete och inser och gråter floder..å sen på igen. Så är jag i alla fall..

• SisterNoMercy
    Anonym (Fy fan..) skrev 2014-10-06 11:43:39 följande:

Har tänktmycket på vad de är man känner. de är som att man tappar förmågan till å ha tålamod, känna empati, självförtroendet är i botten, allt är svart å man gräver bara ned sig ännu mer i skiten. all förmåga till att bete sig som man var uppfostrad att göra är som bortblåst. och sen emellanåt får man dåligt samvete och inser och gråter floder..å sen på igen. Så är jag i alla fall..

Som sagt; schizofren :( Det brukar jag alltid säga till sambon. "nu är jag schizofren så ta ingenting personligt och håll dig på avstånd".

Jag brukar säga till min man att hur skulle du må om du tog tex anabola eller andra hormoner? Så känner jag mig innan mens...

• Snutten6

Så är det att vara kvinna, inget konstigt med det !

Klaga inte, det finns vänner som har det värre.
    Tänk på alla i tredje världen, omskurna, utstötta och misshandlade.

I-lands kvinnor klagar för de minsta.

• SisterNoMercy
    Snutten6 skrev 2014-10-06 13:17:01 följande:

Behöver inte betyda att man måste tycka om det...

Det finns alltid de som har det värre...
  • fjällräven lady
    Snutten6 skrev 2014-10-06 13:17:01 följande:

jag skulle nog vilja slå dig hårt om du hade sagt de till mig när jag hade pms. ja klart de finns värre.. de finns värre saker än att få cancer, ha erektionsproblem, bryta ett ben, få ett stort sår m.m. men d betyder inte att vi inte ska gör något åt det.

Du kan väl skriva nåt vettigt istället, eller så skriver du inget alls.
  • SisterNoMercy
    fjällräven lady skrev 2014-10-07 13:33:04 följande:
    jag skulle nog vilja slå dig hårt om du hade sagt de till mig när jag hade pms. ja klart de finns värre.. de finns värre saker än att få cancer, ha erektionsproblem, bryta ett ben, få ett stort sår m.m. men d betyder inte att vi inte ska gör något åt det.

Du kan väl skriva nåt vettigt istället, eller så skriver du inget alls.
    Helt rätt!

Vad skönt att det inte bara var jag som hade den tanken :P
  • fjällräven lady
    SisterNoMercy skrev 2014-10-07 16:14:47 följande:

Helt rätt!

Vad skönt att det inte bara var jag som hade den tanken :P

haha ja :)har dock inte slagit någon när jag har pms, men dock pajat nån grej så där som jävlas mig.. framförallt köksgrejer... dom är bara ute efter att trilskas med mig. haha.
  • SisterNoMercy
    fjällräven lady skrev 2014-10-07 16:51:50 följande:
    haha ja :)har dock inte slagit någon när jag har pms, men dock pajat nån grej så där som jävlas mig.. framförallt köksgrejer... dom är bara ute efter att trilskas med mig. haha.
    Men eller hur! Allting har för stunden bestämt sig för att "moahahaha nu ska du få".

Detta låter nog extremt men jag har i riktigt extrema PMS-situationer slitit av mig hårslingor i ren aggression... De var i vägen!
  • Anonym (Fy fan..)

oj oj aggressioner !!! haha har slitit sönder linnen för att dom trasslar i allt när dom ska av å på å en hel massa andra grejer men hår har jag dock inte slitit av mig. men sparkat foten i väggen men de gjorde så ont så ja satte mig ned å grät sen..

å våra hundar dom är fan värst när jah har pms. Don bara har bestämt sig för att vara dålig i magen eller pilska på gatans alla tikar som ska löpa å yla å gnälla vid dörreb trots att dom just vart ute på långpromenad. brukar få gå ut å sätta mig i bilen för att inte göra hundarna illa/verbalt trycka ned dom. De ä nog de enda sambon har som krav på mig. mycket får jag häva ur mig till honom men inte förstöra hundarna!! å de är väl bra. brukar sura i bilen istället.

Svar på tråden Pms-problem!