• Linniscarlsson

Vad fick er att skaffa en bebis till?

Hej
    Jag vänder mig till er föräldrar som hade det jobbigt med barn nummer ett. Vad fick er att skaffa barn nummer två? Hur orkar ni? Hur får ni vardagen att gå ihop?
    Drömmen hade varit att få ett barn till men jag vet inte om man skulle orka. Skulle vara så tacksam för lite historier från er där ute.

• Svar på tråden Vad fick er att skaffa en bebis till?
  • rere88

Hade en väldigt jobbig graviditet med min första. ..illamående, ischias, foglossning, ryggont och avslutade med havandeskapsförgiftning...låg 1v på bb för igångsättning och han kom v39+4

Efter förlossningen väntade vakna nätter och dagar..han krävde min närhet för att vara lugn så kunde knappt ens gå på toa första tiden. . Kändes som jag skulle braka ihop..tänkte inte skaffa fler barn efter det.

2år senare bestämde vi oss för o skaffa syskon då vi alltid tänkt ha två stycken.

• Yllom

För min del blev det inte så jobbigt förrän trean, men inte tillräckligt för att inte få tvillingar fem år senare. 

Min första var väldigt nöjd så att få en till när hon var fem skrämde mig inte speciellt utan var mest kul, sen fick jag trean utan att hinna tänka då jag precis fått tvåan. Så var redan gravid innan tvåan började bli lite mer krävande. Men som sagt, sen hade jag nästan glömt bort de tuffare stunderna och vågade mig på en fjärde, trodde jag, blev fem på en gång, tvillingar. Det har gått väldigt bra med hjälp av familj. Klarat det mesta själv utan någon pappa. 

Förstår att det känns läskigt men man orkar mer än vad man tror och det är så värt det när de väl blir äldre och har så mycket glädje för varandra och man blir så glad själv av att se helt olika individer utvecklas. Jag är jätteglad att jag fick fem friska barn, hade varit lika nöjd med en eller två men gärna hade jag haft ännu fler!

• Poppens

Jag har tre barn å ett fjärde på gång. JAG rekommenderar 4-5 år emellan!

Mina är 9, snart 7, snart 2 å BF maj -15

Som du ser är d lite längre mellan 2&3. UNDERBART! Jag kunde ta hand om bebis å dom stora kunde "ta hand om sig själva".

När som två stora va små....... :/ Två barn att ta på overall, lyfta i å ut bilstolar, upp å ner för trappor, hjälpa vid matbordet, på toa/blöjor etc etc JAG tyckte d va apjobbigt! Trean har varit såååå avslappnat! :)

Svar på tråden Vad fick er att skaffa en bebis till?