Blodtryck v32
Har tidigare legat runt 117-127/77 i blodtryck
Men idag hade jag 158/78 (men hade stressat) som sedan gick ner till 139. Det låter högt, är det det?
Har tidigare legat runt 117-127/77 i blodtryck
Men idag hade jag 158/78 (men hade stressat) som sedan gick ner till 139. Det låter högt, är det det?
Det övre (158) kan påverkas av stress el om du precis varit uppe och gått och inte vilat innan. 139/78 inte högt tycker jag. Blt brukar stiga lite vid en viss period i graviditeten men kommer inte ihåg riktigt när. Hade det varit ngt konstigt med ditt blt hade din barnmorska sagt det.
Tack!
Den enda kommentaren jag fick var att det "inte såg så snyggt ut"...
Nej verkligen inte!
Ett högt blodtryck är ett blodtryck på över 140 i övertryck och/eller över 90 i undertryck, dvs över 140/90. Ditt tryck är helt normalt.
Har båda mina graviditeter lidit av graviditetshypertoni dvs graviditetsrelaterat högt blodtryck. Då låg jag på 140/100 - 145/120.
Prata med din barnmorska om du känner dig orolig inför något. Hon vet med säkerhet det mycket bättre.
Kan lägga till att man hos unga människor kollar mest på undertrycket, dvs det som låg på 78. Hos äldre däremot väger övertrycket tyngre, men skulle inte oroa mig om jag var du.
Tack vad skönt att höra!
De hade så himla bråttom idag så jag kände att det inte var läge... Ska ta upp det med henne nästa gång.
Nej verkligen inte!
Ett högt blodtryck är ett blodtryck på över 140 i övertryck och/eller över 90 i undertryck, dvs över 140/90. Ditt tryck är helt normalt.
Har båda mina graviditeter lidit av graviditetshypertoni dvs graviditetsrelaterat högt blodtryck. Då låg jag på 140/100 - 145/120.
Prata med din barnmorska om du känner dig orolig inför något. Hon vet med säkerhet det mycket bättre.