Mitt barns favoritmat är...
Mitt barns favoritmat är tydligen makaroner med spaghetti.
Mitt barn fyller fyra år nu i vinter.
Vilken mat är ditt barns favoritmat? (Om du frågar barnet; vilket svar får du då?).
Mitt barns favoritmat är tydligen makaroner med spaghetti.
Mitt barn fyller fyra år nu i vinter.
Vilken mat är ditt barns favoritmat? (Om du frågar barnet; vilket svar får du då?).
Pannkakor, säger sonen som snart blir tre år.
Köttbullar med lingonsylt. Lingonsylten är nog viktigast. 2,5 år.
Kan inte fråga då de är i skolan men jag gissar att 5-åringen skulle säga Nasi och soppa (i alla dess former) och 7-åringen skulle säga raggmunk och lasagne.
köttbullar och makaroner - 6år
Tomat - 2,5år (om man nu kan säga att det är mat)
Annars går spaghetti och köttfärssås ner väldigt snabbt och gärna fler gånger.
Tack för alla svar.
Puffar tråden lite för att få fler svar. :)
Tacos och vegetariska fiskpinnar med koktpotatis och dillsås . ..skulle tro pannkakor mmed.
Kyckling, ris, sås och broccoli svarar dottern 3,5 år
Vad gillar ni makaroner med spaghetti då?
I och med att detta är FamiljeLiv.se, så kanske jag ska tillägga att det aldrig har serverats något dylikt i detta hem. ;)
Mackor, om det nu räknas som mat, för 3,5åringen. Äter rätt mycket av det mesta
Kykling i ugn för 1åringen. Kan äta ett ben (lår och klubba)!
Bröstmjölk fortfarande. Hon är 13 månader. Annars äter hon det mesta med god aptit.
Dottern på tre år älskar ris & sås.
Kebab pizza. Min son som är 12 år kan vräka i sig en hel utan problem.
Frågar jag barnet(snart tre år) så blir svaret: "Jaxxx!!! (lax alltså, finns ingen botten i henne när det gäller lax). Annat som ligger högt i kurs är broccoli, majskolvar, körsbärstomater och falukorv.
Har en 7-åring och hon skulle svara lax med matvete.
En annan återkommande favorit (tyvärr) genom åren har varit Felix små köttbullar.
Haha, vår treåring svarar alltid makaroner och potatis när vi frågar vad hen vill äta. Hittills har det aldrig serverats.
Den maträtt som går ner snabbast och störst portion är nog tortillas. Jag brukar göra sojafärs med mycket grönsaker i, tex riven morot och vitkål. Till det ska det vara mosad avokado, färsk vitkål, tomat, turkisk yoghurt och lite riven ost. Barnet som annars är rätt kräsen och liten i maten äter som en häst när det serveras.
På treårskontrollen frågade sköterskan vad favoritmaten var. Pommes frites och hamburgare ropade ungskrället. Vi äter nästan aldrig pommes frites men dagen innan hade jag gjort pommes frites i ugnen av egenodlad potatis, och till det åt vi hemgjorda bönburgare. Antagligen var det något helt annat sköterskan föreställde sig.
kycklingfilé nudlar och sweetchili creme fraiche. hon är 1,5 lite drygt o blir helt galen så fort vi ställer fram en tallrik med den maten.
annars är spenat o korv, lax potatis o cherrysås (vitsås med charlottenlök, Cherry o fiskbuljong) toppen
Dotter 2,5 år. Korv, ALLA korvar i alla dess former
Dotter 3 år. Soppa. Varje dag när vi inte har soppa (typ de flesta dagar) blir hon lika besviken. Det var tydligen min favorit som liten också.