Bajsar blod :(
Slutade amma för några veckor sedan. Har vant bebisen sedan ett par månader tillbaka med ersättning, nan sensitive.
Nu är han 7,5 månad och när jag skulle köpa ersättning i affären här om veckan så var sensitive slut, så då köpte jag nan pro 2 istället. Det står på paketet att det är från 6 månaders ålder. Tänkte att han kanske kunde reagera med hård mage eftersom det är mer järn i (tror jag?) och mycket riktigt. Han har i omgångar varit jättehård i magen och då har jag försökt balansera det hela med lösande som katrinplommon och även lagt i lite olja i ersättningen.. första gången han blev sådär hård så kom det lite strimmor av blod när bajset väl hade mjukat upp sig. Blev då jättenervös och ringde 1177 som sa att det inte var någon fara, det kunde bli så för att tarmen fått jobba så hårt och att små blodkärl kan ha spruckit.
Nu igår så blev han jättehård i magen igen. Han skrek helt hysteriskt och kämpade och kämpade, efter en stund lyckades han äntligen få ut bajset och då var det igen lite slem/blod efteråt.
Nu på morgonen blev det likadant, men denna gången så var det inte bara några strimmor, utan faktiskt så det droppade blod när han bajsade
Ska man återgå till nan sensitive igen? Byta ut vartannat mål med sensitive? Vi har ju inte kontinuerligt lagt olja i ersättningen varje dag, och heller inte gett katrinplommon dagligen. Kan det hjälpa att göra det kanske? Isf hur mycket katrinplommon är rimligt att ge? vet att jag gav kanske knappt en halv burk på 2-3 dagar sist han blev sådär hård och då blev det ju diarré istället. svårt att få rätt balans!
han äter ingen annan mat än ersättning just nu (vi kämpar med smakportioner, men det är ju en annan historia.)