Varför gick det så bra för SD i valet 2014?
Hur kommer det sig att de fick så många röster?
Hur kommer det sig att de fick så många röster?
För att en del av det sovande folket har vaknat och sett verkligheten i vitögat.
Min analys är att SD om och om igen får möjlighet att ställa frågan. Hur kommer vi till rätta med problemen som migrationen medfört? De är de enda som kan leverera en enkel lösning. Inget av de andra partierna vågar komma med något över huvud taget, i rädsla av att bli kallade rasister. Om jag minns rätt så fick en FP politiker göra avbön vid valet 2006 när denne yppat att det skulle vara krav på att ha grundläggande kunskaper i svenska för att få stanna.
Åkesson har rätt i när han säger att det är fult att ställa krav i Sverige, och att det är genomgående i samhället. Alltså inte bara migrationen utan även skolan, kriminalvården osv osv.
SD har fått draghjälp av händelserna och rubrikerna från Husby, Rosengård m fl. också.
Troligtvis för att inget annat parti ta tag i invandringsfrågan utan bara släpper in allt o alla oavsett om det finna boende eller pengar.
Tror folk med är rädda för att krigen ska komma hit, varit mycket "skit" på invandringsområderna runt om i landet, mycket våld som fått folk att börja inse att det kommer bli värre ju mer idioter vi släpper in.
Hade något av de vanliga partierna tagit tag i den frågan hade sd inte varit så stora.
Sen tror jag folk i allmänhet gillar deras politik, bla inte öronmärka fler f-dagar
För att invandringen är för dyr. I Sverige forskar man inte ens fram vad det kostar.
www.svd.se/opinion/brannpunkt/senaste-debattartiklarna-om-invandring_3944884.svd
Det handlar inte om rasism. Utan om att ha en asylinvandring som majoriteten av svenskarna vill godkänna. En som är lik andra liknande länder. I Sverige är den extrem.
reinfeldt sade det själv, det kostar så mycket att ni måste öppna era plånböcker, ops hjärtan, och betala utan att förvänta er att välfärden blir bättre.
Life suks then you die! Alla som inte röstat på sd kommer inom en snar framtid lära sig att dom haft fel! och som far brukar säga det hjälper inte att grina utan man får stå för det man gjort!
Jag tror att det beror på Reinfelts tal om att öppna våra hjärtan och att välfärden då kommer att bli ännu sämre än vad det är i dagsläget. Att det också var/är krig i Ukraina och att Sveriges försvar är uselt påverkar säkerligen även det SD:s framgång. Jag själv funderade på att rösta på SD eftersom jag dagligen ser nackdelen med öppna gränser inom EU, men jag ändrade mig under valveckan.
För att en del av det sovande folket har vaknat och sett verkligheten i vitögat.
För att det är lätt att vara generös med andras resurser, men svårt att vara det med sina egna.
Flyktingmottagandet kostar, och pengarna tas från allmänna medel utan att skatterna höjs. Enkel matematik ger att då tas pengarna någonstans ifrån. Och det är inte från ränteavdragen för bostadsrätter.
SD ökar i de grupper som får mindre del av de allmänna resurserna för att mottagandet ska kunna fungera. Gamlingar med låg pension, föräldrar som inte har råd med privat läxhjälp till sina barn, människor på landsbygden och människor beroende av bidrag och välfärd.
Förr bevakade vänstern och socialdemokraterna de här gruppernas intressen, och det naturliga hade varit att man gjort det även nu. Sagt att självklart ska vi ha ett generöst flyktingmottagande - men det ska bekostas av de som har råd att vara generösa. Överklass och välbärgad övre medelklass i större städer.
Istället så har man stirrat sig så blind på "generöst flyktingmottagande" att man glömt bort allt annat. Det blir lite som DN:s #jagdelar - kampanj. Massa priviligerade personer bjussar på sina fina värderingar. Men sina pengar? Icke. Det hela får bekostas genom att de som redan har minst får lite mindre.