• kma

Varför gör min katt såhär på natten?

Har en liten honkatt på 6 månader som är lekfull, nyfiken och kelig när det passar henne :) hon är aldrig skygg och ska alltid vara med överallt.

Det konstiga är att varje kväll nu när jag och min sambo lägger oss så lägger sig katten också i sängen men bara en pytteliten stund. Sen går hon och lägger sig under sängen.

På morgonen sen så kommer hon upp i sängen igen och ska gosa något fruktansvärt! Varför gör hon såhär? Varför ligger hon inte i sängen hela tiden? Vi uppmuntrar henne alltid att sova i sängen.

Men hon är alltid så här på nätterna. Hon sover på olika ställen. Hon var hos min mamma och pappa i en månad nu för ett tag sen och där hade hon legat i ett annat rum (rummet som jag brukar sova i när jag hälsar på dom). Men varje morgon kom hon in och kelade då också.

Ska även tilläggas att hon var så här innan hon åkte till mamma och pappa också då när det var så varmt i somras. Då trodde vi att det var värmen som gjorde att hon la sig under sängen men nu är det ju inte så varmt längre? Ska även tilläggas att hon aldrig ligger under sängen på dagarna.

Någon som vet?

• Svar på tråden Varför gör min katt såhär på natten?
  • Akua

Ingen aning. Men kanske för att ni inte ligger still när ni sover och att det stör er kisse ;)

Min katt ligger ty aldrig med mig när jag går och lägger mig. Men när väcksrklockan har börjat ringa...jag snosar när gånger och när jag tillslut vaknar till så ligger hon alltid i sängen och är galet kelig när hon ser att jag vaknar.

När jag är hos mina föräldrar så stänger jag in henne med mig på natten. Ofta lägger hon sig i mitt knä i sängen då. Men efter 5-30 min så hoppar hon ner och lägger sig på fåtöljen i sin bädd.

• Diamant

Vet inte heller varför hon gör så men när vår lilla tjej flyttade in gjorde hon också så ett tag.
    Vi lockade ut henne från under sängen varje kväll med att ropa på henne och ge godis osv, nu är hon aldrig där under längre! 

Svar på tråden Varför gör min katt såhär på natten?