• Adelsö

När kattungarna lämnar.....

Hej! Jag har 4 kattungar på 12 veckor som snart ska lämna oss för nya familjer. Hur kommer kattmamman reagera när hon märker att en eller två är borta? Jag vill ju inte att hon ska gå och ropa på dom och vara ledsen. En har åkt och jag höll i mamman och visade henne att en unge satt i en ny bur och såg till att hon såg att ungen åkte. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden När kattungarna lämnar.....
  • Majsan70

Vi gör ingenting. De är lix klara med sina bebisar i den åldern. Har aldrig haft några problem med ledsen kattmamma. 

• Madmoiselle

[quote=74066137][quote-nick]Majsan70 skrev 2014-09-26 23:06:38 följande:[/quote-nick]

Vi gör ingenting. De är lix klara med sina bebisar i den åldern. Har aldrig haft några problem med ledsen kattmamma. 

[/qoute]

I naturen skiljs kattnamn från sina barn vid 5-6 månader.

• Majsan70
    Madmoiselle skrev 2014-10-02 05:30:21 följande:

[quote=74066137][quote-nick]Majsan70 skrev 2014-09-26 23:06:38 följande:[/quote-nick]

[/qoute]

I naturen skiljs kattnamn från sina barn vid 5-6 månader.

Och när man föder upp katter så lämnas de vid 12 veckor, våra vid 14. Och aldrig har kattmammorna letat efter sina ungar när de flyttat. Processen att stöta bort ungarna har redan börjat.
Svar på tråden När kattungarna lämnar.....