• frökenros

Hjälp! Vilken napp bör jag välja??

Mitt barn är 5 veckor och jag använder amningsskydd när vi ammar och undrar nu om det finns någon vanlig napp som är rätt lik ammningsnappen? Just nu använder vi MAM napp men den känns som att den är lite för liten. Den fungerar bra när hon håller på att somna men definitivt inte till tröst. Är det någon som har några idéer?

• Svar på tråden Hjälp! Vilken napp bör jag välja??
  • fannybk

Jag kan tyvärr inte svara på om det finns någon som är lik ammningsnappen. Vi testade hur många olika nappar som helst till vår son! Silikon, latex, olika former på sugdelen och olika former på skärmen. När de är så små kan det ju vara så att de inte riktigt lärt sig att suga på nappen än. Vi fick hjälpa till att trycka in den och hålla fast den och så. Det hela slutade med att han började suga på tummen. Nu är han 14 månader och har börjat ta nappen igen så vi hoppas han ska hålla fast vid den lite mer nu. Men ni får nog prova olika typer av nappar för att se vilken barnet verkar trivas bäst med. Det är en djungel! Lycka till!

• frökenros

Jo vi får också hålla i nappen, ibland går det bra och ibland blir det ramaskri! Men tack så mycket, vi får helt enkelt fortsätta jakten

• Anonym (Nappis)

Jag tycker att du ska använd se.a silikon nappar och mam är bäst men testa och se vad ditt barn tycker om.

• Mee

När vår son föddes så vägrade han napp, utan sög hellre på mitt lillfinger. Men det funkade ju inte i längden varken för mig eller för honom så vi for till babyproffsen och testade NUKs silicon napp. Det är den enda han tar idag då han är riktigt kräsen på nappfronten ^^

Men den är ergonomisk och är formad som bröstvårtan blir när dom ammar.

Enda nackdelen kan jag tycka är att den är väldigt dyr... 75kr/nappen

Svar på tråden Hjälp! Vilken napp bör jag välja??