• Emsannn

när slutade ni att jobba?

Hej!
    Hur långt innan beräknad förlossning slutade ni att jobba? Börjar bli dags att prata med chefen om hur länge jag planerar jobba om jag får fortsätta må bra.

• Svar på tråden när slutade ni att jobba?
  • Maddi

De beror ju på vad man har för jobb. Kontor dvs sitta mycket på en stol så skulle jag jobba tills den lille ville ut. Tyngre arbete så som lager och tunga lyft skulle jag nog ha gått tidigare. 

• funnyhowloveis

Kör lastbil och slutade jobba i v 25 pga foglossning och risker i arbetet då jag kör containrar (sopcontainrar) så blir mycket upp å ner från flak och höga höjder.

• NLAL

Jobbade förbi bf. Gick på ledigvecka måndagmorgon, fredag fm är han född. Har ett delvis tungt jobb och hade hemsk foglossning och spydde och mådde illa dagligen till v.38-39. Men ville inte gå hem och sitta hemma i flera månader..

• Fidelisen

Jag gick hem tre veckor innan tösen kom. Jobbar på kontor men kände att jag ville ha lite tid för mig själv

Tog ut semester till bf, tösen kom 6 dagar tidigare.

• ChiliFrö

Jag slutade på annandag jul. BF 29/4.

Denna gången kommer jag antagligen tvingas gå hem så fort jag berättar.

Blir avstängd från jobbet pga risker som kan skada foster samt farlig arbetsplats och jag svimmade under förra graviditeten vilket skulle kunnat orsaka dödsolycka på mitt jobb.. :( tråkigt för jag älskar mitt jobb :( :(

• mocha8676

Jag har kontorsjobb och planerar att jobba fram tills 2 veckor innan bf. Första veckan jag går hemma tänkte jag ta ut sem. Vill ha lite vilotid innan det är dax. Förbereda mig :) greja lite hemma i lugn och ro!

Svar på tråden när slutade ni att jobba?