Fler m PCO som håller på med pergotime och ovitrelle...?
Hej alla,
Jag har precis kört min första kur pergotime/ovitrelle - kontstaterades dessförinnan ha en lightversion av PCO (enbart att jag har många äggblåsor och oregelbunden mens) och fick börja med provera, sen pergotime och ovitrelle efter VUL då en äggblåsa på 21 mm hade konstaterats. Nu är det 15 dagar sedan jag tog ovitrellen (vid 17-tiden tisdagen den 9:e) och jag har känt av en massa gravsymptom vilket ju är vanligt när man har tagit ovitrelle. Gyn sa till mig att testa 18 dagar efter ovitrellen, men givetvis kunde jag inte hålla mig och fick ett fett "Inte gravid" med clearblue digital i morse, daaaamn!!
Innerst inne VET jag att jag inte är gravid. Om jag fick äl dagen efter ovitrelle så är det ju ca 14 dagar sedan i morse. Då FÅR man ett plus. Det är bara solskenshistorier att man skulle få minus på bim och sen plötsligt blir det plus och en lyckad graviditet. Bu.
MEN, greppar såklart efter halmstrån och googlar för fullt "minus 15 dgr efter ovitrelle ändå gravid" osv osv - alla dylika sökningar ni kan tänka er. Har nog läst varje tråd som har den minsta beröring med detta och inser ju själv att det är till ingen nytta. Samtidigt är det skönt att skriva av sig. Inga av mina kompisar befinner sig i den här situationen, så det är svårt att älta med dom och min käre make är ju inte riktigt ältningsbar, han är ju man, hahaha.
Ngn annan i liknande situation? Eller som har en liten solskenshistoria kanske? Minus 15 dagar efter ovitrelle men ändå gravid...?
Jag kan tillägga att jag har ett barn sedan tidigare, en liten plutt som är dryga 2,5 år. Efter att han föddes bestämde vi oss för att nästa barn blir när det blir, dvs vi började inte skydda oss igen. Han blev till spontant och helt oplanerat när vi hade varit ihop en jättekort tid, så jag har alltid trott att det skulle gå lätt som en plätt med tvåan. Men nu sitter jag alltså här, två år senare...
Åter till jobbet. Hoppas att ni är ngra som vill hänga på!