• ljungen78

Fler m PCO som håller på med pergotime och ovitrelle...?

Hej alla,

Jag har precis kört min första kur pergotime/ovitrelle - kontstaterades dessförinnan ha en lightversion av PCO (enbart att jag har många äggblåsor och oregelbunden mens) och fick börja med provera, sen pergotime och ovitrelle efter VUL då en äggblåsa på 21 mm hade konstaterats. Nu är det 15 dagar sedan jag tog ovitrellen (vid 17-tiden tisdagen den 9:e) och jag har känt av en massa gravsymptom vilket ju är vanligt när man har tagit ovitrelle. Gyn sa till mig att testa 18 dagar efter ovitrellen, men givetvis kunde jag inte hålla mig och fick ett fett "Inte gravid" med clearblue digital i morse, daaaamn!!

Innerst inne VET jag att jag inte är gravid. Om jag fick äl dagen efter ovitrelle så är det ju ca 14 dagar sedan i morse. Då FÅR man ett plus. Det är bara solskenshistorier att man skulle få minus på bim och sen plötsligt blir det plus och en lyckad graviditet. Bu.

MEN, greppar såklart efter halmstrån och googlar för fullt "minus 15 dgr efter ovitrelle ändå gravid" osv osv - alla dylika sökningar ni kan tänka er. Har nog läst varje tråd som har den minsta beröring med detta och inser ju själv att det är till ingen nytta. Samtidigt är det skönt att skriva av sig. Inga av mina kompisar befinner sig i den här situationen, så det är svårt att älta med dom och min käre make är ju inte riktigt ältningsbar, han är ju man, hahaha. 

Ngn annan i liknande situation? Eller som har en liten solskenshistoria kanske? Minus 15 dagar efter ovitrelle men ändå gravid...?

Jag kan tillägga att jag har ett barn sedan tidigare, en liten plutt som är dryga 2,5 år. Efter att han föddes bestämde vi oss för att nästa barn blir när det blir, dvs vi började inte skydda oss igen. Han blev till spontant och helt oplanerat när vi hade varit ihop en jättekort tid, så jag har alltid trott att det skulle gå lätt som en plätt med tvåan. Men nu sitter jag alltså här, två år senare... Förvånad

Åter till jobbet. Hoppas att ni är ngra som vill hänga på!

• Svar på tråden Fler m PCO som håller på med pergotime och ovitrelle...?
  • Jossan82

Jag blev också gravid lätt som en plätt med första.
    Andra har inte gått lika lätt och jag tänkte att jag går till läkaren och kollar upp i säkerhets skull då mina cyklar har blivit längre sen förlossningen. Jag var dock helt säker på att jag är super fertil och att allt skulle se bra ut.
    Men jag fick beskedet att jag har PCO och att jag hade massor av ägg men för små :(
    Jag har fått utslag på ägglossningstest varje månad och verkligen känt utav min ägglossning, men läkaren sa att det kan man få och känna men det betyder inte att ett ägg släpper för det.
    Ska börja med pergotime nu nästa cykel.
    Kan liksom inte acceptera att jag måste ta hjälp av något för att blir gravid hade inte kunnat föreställa mig det och var inte alls beredd på det?! Mår piss, verkligen piss. Bitter på alla magar jag ser och alla som blir gravida. Avundsjuk, humörsvängningar, arg och ledsen. Inga drag jag direkt är stolt över men jag rår inte för det. Känner mig som en skit som blir arg varje gång en ny vän berättar att dom ska få barn. Hela mitt liv just nu är en jäkla fasad där jag en gång var lycklig i mitt liv men just nu är jag bara ledsen men trallar på som vanligt eftersom jag inte vill berätta detta för alla eftersom det är så pass privat.

Är så oerhört tacksam för att vi redan har ett barn men jag mår fortfarande som jag mår ändå. Har liksom ett agg och hat mot min kropp just nu som helt vänt sig emot mig :(

• Pco_1_2

Här är en till som kämpar, fick missfall i aug så nu väntar jag på mens så vi kan börja ny omgång.

• ljungen78

Vi har gått vidare till ivf, håller precis på med första försöket. Det visade sig att en av mina äggledare sannolikt inte har passage och givetvis hade samtliga 4 försök med Pergo gett ägg just på den äggledaren...
    Hur går det för er andra?

• Jossan82

Hej
    Jag tog en kur pregotime och sen blev jag gravid faktiskt.
    Är nu i vecka 16.
    Nästa gång vi ska försöka så tänker jag börja med pregotime från första början istället för att försöka månad in och ut. Nu vet jag ju att jag har PCO och det känns bra att känna till anledningen till varför det gått så trögt och pregotime funkade för oss iallafall.

Håller tummarna för er andra!!!

Svar på tråden Fler m PCO som håller på med pergotime och ovitrelle...?