• pinguuu

Anmäla till skolinspektionen

Tänker ev anmäla mitt barns skola till skolinspektionen men är rädd för hur skolledningen agerar. Tänker på mitt barn! Får inte den hjälp hon behöver men tänker att skolan ger igen och kanske anmäler oss till socialen för att vi förstorar problemet vilket vi inte gör!!
    Någon som har erfarenheter?

• Svar på tråden Anmäla till skolinspektionen
  • Majsan70

Vi lämnade in anmälan till BO när vår dotter gick i förskoleklass. Vi vann över skolan. Det går en massa turer fram o tillbaka innan beslut fattas.
    Även om skolan nu skulle vara så oproffessionella att de gör en motanmälan så kan väl inte det spela nån roll?

• ammela

Skolan vill förmodligen också ditt barns bästa, oftast handlar det om pengar då elever inte får den hjälp eller stöd de behöver så oroa dig inte för det. Och vill dom inte ditt barns bästa är det bara att anmäla igen!

• Hemligkvinna

Jag har gjort en anmälan här innan jul. Nästa möte med rektorn i mitten på januari. Måste skicka in lite kompletterande uppgifter till bo också.

Jag varnade skolan innan om att jag skulle göra denna anmälan och gick då även ur skolrådet.

Har du gjort någon anmälan?

Svar på tråden Anmäla till skolinspektionen