• TokBarbro

Ge mig era tidiga gravidtecken :)?

hej. 

Jag har egenligen en massa frågor, men vill egentligen veta om hur andra har det i ovissheten om man er gravid eller ikke?

Jag sitter nu her och funderar en massa, läser en massa och känner mig ganska tankspridd. 

Jag har en massa konstiga symptom som kan betyda att jag er gravid, men jag vågar inte tro på dem.

Jag hade min sista mens den 30/8-14 och då borde ju sån cirka min ÄL vart den 13-14-14. Jag å min kille hade oss några gånger i den perioden och allt kändes konstigt efteråt. På tisdag/onsdag den 16-17 började jag få små blödningar på pappret när jag var på toa, dagen efter lite brunt och sen tillbaka til lite rött igen, hade det sån i ca 4 dagar. men det var inte mycket som kom, utan det var mer liksom bara på pappret der og då, behövde inte bruka någt trosskydd de dagarna.  Under denna tid hade jag å feber och var så extreeeeemt trött. Efter att det slutade så började jag få spänningar ryggslutet och mensont, ont i huvudet och mår rett å slett konstigt. Nu er det sån ca litt mindre en 1 vecka til förväntat mens men jag har ilningar i underlivet och det prickar i livmodern och väldigt ont i kroppen. Trött å sliten. Känner inget i bröst eller metallsmaker som vissa får. Nu får jag också febern til at blossa upp lite igen och känner mig riktigt dålig. Sjuk liksom. 

Gjorde en abort för några år sedan, innan jag traff min nuvarande kille, och jag kommer ihåg att jag även då inte kände något mer en i mage och rygg, jag var liksom bara tung och kände mig ofräsch. 

Idag på jobbet fick jag en väldigt obehaglig känsla av att det rann blod där nede, så jag sprang in och checkade, men det var en bubbla med genomskinlig flytning istället plus att jag har mycket mensvärk av och till.

Är jag kanske gravid eller er det något annat.... 

Vill veta vad Ni har vart med om å vad Ni tror :) :)

Tacksam för svar... :)
  • Svar på tråden Ge mig era tidiga gravidtecken :)?
  • mel

Mina tidiga graviditets tecken var typ "mensvärk" jag sprang på toa hela tiden för att jag trodde att nu har mensen kommit med icke de kom ingen mens ,sen hade jag ömma bröst och kissnödigkänsla hela tiden .

Jag tog ett grav test som visa positivt och jag och sambon blev mega glada ,idag är vår dotter snart 9 mån och jag lyckligare än någonsin .

Jag kan ju inte svara på om du är gravid men jag håller tummarna för din skull .

• Anonym (AA)

Hej har du feber dvs temp över 38 grader ??

Om du har det så bör du gå till din doktor ( ta med morgon urin för undersöka om fu har urinvögsinfektion. Den typen av spottings blödningen kan ju var en Nid Blödning ( ägget fäster sig i livmodern) men jag tycker du ska ta tempen för se om du bara känner dig varm eller har feber.

TokBarbro skrev 2014-09-23 11:40:16 följande:

hej. Jag har egenligen en massa frågor, men vill egentligen veta om hur andra har det i ovissheten om man er gravid eller ikke?Jag sitter nu her och funderar en massa, läser en massa och känner mig ganska tankspridd. Jag har en massa konstiga symptom som kan betyda att jag er gravid, men jag vågar inte tro på dem.Jag hade min sista mens den 30/8-14 och då borde ju sån cirka min ÄL vart den 13-14-14. Jag å min kille hade oss några gånger i den perioden och allt kändes konstigt efteråt. På tisdag/onsdag den 16-17 började jag få små blödningar på pappret när jag var på toa, dagen efter lite brunt och sen tillbaka til lite rött igen, hade det sån i ca 4 dagar. men det var inte mycket som kom, utan det var mer liksom bara på pappret der og då, behövde inte bruka någt trosskydd de dagarna.  Under denna tid hade jag å feber och var så extreeeeemt trött. Efter att det slutade så började jag få spänningar ryggslutet och mensont, ont i huvudet och mår rett å slett konstigt. Nu er det sån ca litt mindre en 1 vecka til förväntat mens men jag har ilningar i underlivet och det prickar i livmodern och väldigt ont i kroppen. Trött å sliten. Känner inget i bröst eller metallsmaker som vissa får. Nu får jag också febern til at blossa upp lite igen och känner mig riktigt dålig. Sjuk liksom. Gjorde en abort för några år sedan, innan jag traff min nuvarande kille, och jag kommer ihåg att jag även då inte kände något mer en i mage och rygg, jag var liksom bara tung och kände mig ofräsch. Idag på jobbet fick jag en väldigt obehaglig känsla av att det rann blod där nede, så jag sprang in och checkade, men det var en bubbla med genomskinlig flytning istället plus att jag har mycket mensvärk av och till.Är jag kanske gravid eller er det något annat.... Vill veta vad Ni har vart med om å vad Ni tror :) :)Tacksam för svar... :)

• TokBarbro

Hej, tacksam för några eldsjälar som svarar här :) tror inte det har med urinvägsinfeksjon att göra då jag inte känner att jag behöver kissa mer än vanligt, inte svider det heller, har lite feber, men inte mycket, var hos läkaren igår för att jag var hemma från jobbet och der fann de ut att jag hade virus i kroppen. Men det var på väg över.

Hade en bra dag igår när det gäller mage och rygg, men började spänna till rätt så bra å sträcka i magen när jag skulle sova och idag när jag vaknar så känns magen också spänd. Fisig och så där man kan vara vid mens. Ska typ inte få mens förrens på söndag typ, så jag känner mig ganska clueless.

Har aldrig haft det her å till vanligt så känner jag knappt min ägglossning.

Tycker det bara är konstigt med denna ganska onda mensvärk til tider, ilningar ut i höft å ned mot underliv ibland, rygg som sliter men men, är det något där inne så blir jag jätteglad:) hade vart fantastiskt:)

• TokBarbro

kul Mel att du blev gravid å att allt gick bra :) hur tidigt plussade du? jag har inte vågat tänka på att ta ett test ändå, kanske till helgen, många dagar igen. 

har bara en varmkänsla i kroppen, frusen i fingrar å tår, men ingen feber över 37,2. 

har inte så mycket matlust men jag är sugen på mycket :) er nog hemma från jobbet tills fredag så jag har i vart fall god tid å skriva om fler folk visar intresse för tråden:)

• mel

Jag plussa i v.4-5 och va super nervös innan ultraljudet men när jag väl gjorde ett ultraljud så såg dom ett litet hjärta tika då vart allt mycket mer verkligt och jag var super glad :)

Hoppas att du plussar :D

• TokBarbro

blir så glad när man läser glada historier från olika människor om hur de plussar och att allt gick bra :)

hur känns det nu å vara mamma då mel? 

hoppas på fler svar på olika symptomer her inne så jag har något att göra på om dagarna :)

• mel

De är ju en stor förändring , man har ju ansvar för ett annat litet liv men de helt underbart , att vara mef om barnets första stund i livet,första leendet,skratt,kryper ställer sig upp alla roliga ideer dom får för sig att göra får ens hjärta att smälta

Jag skrattar minst 5 gånger om dagen av allt min lilla tjej hittar på ,de verkligen underbart :)

• TokBarbro

visst blir det ett helt nytt sätt att leva på om man får barn, men man får ju säkert ut såååå mycket av det:) 

vi har ju inte ens gått runt å tänkt på barn sista året så nu när jag blev så konstig å alla olika ting som, halsbränna, ont i rygg, spänd och öm mage, ilningar ned mot bäckenet, lite illamående, inge matlust, flytningar och säkert mer och det är några få dagar bara kvar till mens så börjar ju hjärnan att kvarna :) 

vill veta nu, mitt jobb er ganska krävande fysiskt och jobbar 3-skift, så vet man tidigt så kan man fixa lite nya arbetstider och dra ned lite på tempot med gott samvete :)

• mel

Ja va spännande jag kände mig också annolunda dagarna innan beräknad mens, jag kände på mig dagarana innan att jag va gravid men viöle inte riktigt hoppas på de hihi

Men som du beskriver dina symtom så låter de som att de växer ett litet liv i dig :D

Lycka till :)

Svar på tråden Ge mig era tidiga gravidtecken :)?