• carinalindgr3n

Praktik och gravid

Hejsan! Jag är nu i vecka 18 nu och tänkte höra hur skadligt det kan vara att praktisera fram till jag är i vecka 27?
    Jag praktiserar i butik och plockar upp varor, frontar.. (Men tyvärr få jag inte sitta i kassan riktigt än, då jag "inte känner butiken" riktigt än). Kan tillägga också att jag praktiserar från klockan 8-17 med en timmes rast/lunch (jag får alltså dela en timme, tex 15+15min rast och 30min lunch).

• Svar på tråden Praktik och gravid
  • Jw83

Det är inte skadligt alls :) Låter som ett helt vanligt jobb och många arbetar heltid fram till vecka 40 :)

Om det gör ont i ryggen att lyfta tyngre saker så får du undvika detta men det är inte skadligt för fostret att hålla igång. För mig hade det varit 100 gånger värre att sitta ner i en kassa hela dagarna än att plocka upp varor. Det är när jag sitter ner som min rygg värker som mest.

• carinalindgr3n
    Jw83 skrev 2014-09-23 09:03:46 följande:

Det är inte skadligt alls :) Låter som ett helt vanligt jobb och många arbetar heltid fram till vecka 40 :)

Om det gör ont i ryggen att lyfta tyngre saker så får du undvika detta men det är inte skadligt för fostret att hålla igång. För mig hade det varit 100 gånger värre att sitta ner i en kassa hela dagarna än att plocka upp varor. Det är när jag sitter ner som min rygg värker som mest.

Okej. Jag har nämligen ont i ryggen och ha haft de sen förra graviditeten också. Sen ha jag haft magproblem (ingen vet vad de beror på, vi har försökt att kolla upp det).

Men då kör jag på som vanligt. Men tunga lyft inviker jag ????

Tackar alla för snabbt svar!
Svar på tråden Praktik och gravid