• lisaeriksson

nån vaken?

Ligger här med världens panikångest!

Jag har hjälpt min bästa vän med en väldigt stor grej.
    Hon visar mig ingen som helst tacksamhet.
    Skulle skicka ett mail till en person ikväll. Men råkade glömma det! Skitsur blev hon och ja vänskapen verkar över.

Ena sekunden säger hon att hon litar hundratio procent på mig o nästa sekund är jag en falsk skit.

Vad ska jag göra? Orkar inte mer nu!
    Är totalt slut!

• Svar på tråden nån vaken?
  • Anonym (Eremiten)

Hon verkar vara en energitjuv. Är hon alltid så? Vissa människor vill alltid vara i centrum och tar gärna emot hjälp, men är väldigt otacksamma och ger ingen hjälp tillbaka. Om hon alltid är så som du beskrev så tycker jag att du ska fundera på vad du får ut av vänskapen med henne och om det verkligen är värt att behålla henne som vän. Jag själv är den typen som hellre är utan vänner än att jag har ett gäng som behandlar mig som skit, det var därför jag alltid satt ensam sista året på högstadiet. 

• lisaeriksson
    Anonym (Eremiten) skrev 2014-09-22 23:28:45 följande:

Hon verkar vara en energitjuv. Är hon alltid så? Vissa människor vill alltid vara i centrum och tar gärna emot hjälp, men är väldigt otacksamma och ger ingen hjälp tillbaka. Om hon alltid är så som du beskrev så tycker jag att du ska fundera på vad du får ut av vänskapen med henne och om det verkligen är värt att behålla henne som vän. Jag själv är den typen som hellre är utan vänner än att jag har ett gäng som behandlar mig som skit, det var därför jag alltid satt ensam sista året på högstadiet. 

Ojoj glömt tråden totalt...

Nej hon är inte alltid sån men nu är hon frustrerad över denna grej så det har blivit för mkt för båda två plus en annan vän till oss.

Just bu är hon energitjuv ja men hon har många fina stunder oxå. Vi har vart vänner i många år. Är/har vart som systrar.

Det har löst sig nu dock. Ville väl få en annans input på det oxå.

Tack för ditt svar.
Svar på tråden nån vaken?