• lovely89

Sen ? 5 månaders bebis

Hej.

Jag har varit extra nojig när det gäller min sons utveckling fast jag har två andra barn.. Känner mig helt ny igen på den fronten.. Men han är inte alls som de andra, och ja man kanske inte ska jämföra, men det är lättare sagt en gjort. 

Han avskyr att ligga på mage, och när han gör det ser det fortfarande tungt ut att lyfta huvudet, men han sitter jätte bra med stöd och huvudet vinglar inte och kan bära honom utan att stöda huvudet. 

Sen tycker jag han har så stort huvud nu på 5 mån kontrollen hade han 45 cm. 

Sen jollrar han näst intill inget, någon period under dagen kan han låta en del men inte alls mycket.. Han hör det märker man då han följer ljuden i rummen om de låter på ett sätt han kanske inte hört förut eller som värkar intressant..

Mina barn har även älskat att hoppa i knät, sonen han står med stela ben och inte ens en tendens till att böja dom eller vilja hoppa, och avskyr att stå.. 

Normalt ?? 

• Svar på tråden Sen ? 5 månaders bebis
  • Flickan och kråkan

Ja, det låter normalt . Dina första barn kanske är väldigt lika varandra utvecklingsmässigt. Jag har tre barn vars utveckling varit fundamentalt olika . Sedan har alla mina tre haft stora huvuden. Omman inte är någon jätteanhängare av magläge och kanske inte tillhör den allra starkaste skaran för åldern så blir det ju inte direkt roligare och lättare om man har stort/tungt huvud .

Svar på tråden Sen ? 5 månaders bebis