• Conamore

upplever ni att Bugaboo är en kall vagn?

Hej!
    Står i valet och kvalet om vilken syskonvagn vi ska köpa.
    Funderar på en Bugaboo Donkey bland annat. Nu börjar jag fundera på om suffletten är lite väl tunn? Det är ju bara ett lager tyg? Blir inte det dragigt och blött om det skulle regna eller ligga snö på som smälter? Även om tyget visar sig vara vatten- och vindavvisande, blir det inte lite väl kallt ändå? Man går ju inte ut i skalkläder då det snöar...
    Till vårt första barn hade vi en Emmaljunga, den kändes varm, mysig och ombonad. 
    Snälla, ge mig lite råd. Och har ni fler förslag på andra syskonvagnar är de givetvis välkomna

Tack!

• Svar på tråden upplever ni att Bugaboo är en kall vagn?
  • Lindsey Egot the only one

Regnar och snöar det har man ett regnskydd på

• nozpa
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-09-21 10:19:52 följande:

• Conamore
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-09-21 10:19:52 följande:

Jo, så klart. Men det var inte min fråga egentligen?
    Är vagnen kall? Vinden har man ju inget regnskydd för...
  • Hamboist

Till vår första hade jag en bugaboo cameleon, och ja- det var en "kall" vagn. Regn och snö går att hålla undan med regnskydd, men om det blåste så kvittade det hur jag gjorde. Den gick liksom inte att få ombonad. Synd, för jag älskade vagnen. Till liten har vi en Brio happy nu, jättestor skillnad i liggkomfort! Tycker nog att buggan är mer en sommarvagn, eller som shoppingvagn- då är den outstanding

• Conamore
    Hamboist skrev 2014-09-22 07:50:31 följande:

Till vår första hade jag en bugaboo cameleon, och ja- det var en "kall" vagn. Regn och snö går att hålla undan med regnskydd, men om det blåste så kvittade det hur jag gjorde. Den gick liksom inte att få ombonad. Synd, för jag älskade vagnen. Till liten har vi en Brio happy nu, jättestor skillnad i liggkomfort! Tycker nog att buggan är mer en sommarvagn, eller som shoppingvagn- då är den outstanding

Tack för ditt svar!

Det gjorde inte mitt beslut lättare, hade i stort sett bestämt mig för en Bugaboo Donkey... Väntar tillökning i dec/jan så det kommer ju vara som kallast då.
  • daimstrut

Jag har bara hört positivt om den vagnen. Tror alla fördelar väger upp att det är en kall vagn. Det finns ju åkpåsar och kläder att ta på. Häng en fleecefilt på suffletten om det blåser riktigt kallt

• Bling1975

Nu bor jag i Stockholm och vi hade väl inte direkt någon kall vinter men jag upplevde inte vagnen som kall. Vi hade inte ens åkpåse i liggdelen utan fleeceoverall, mössa och två filtar i olika tjocklek att variera med. Om jag inte missminner mig helt så är det ett tätare lite plastliknande skikt i suffletten så blåst och regn störde inte även om man hade regnskyddet såklart när det regnande.

Det är ju snarare lite praktiskt att den inte är allt för varm för då kan man ju inte ha så mycket kläder på bebisen och då fryser den ju om den vill komma upp och bli buren en stund.

Nu är väl donkey mindre än cam som jag hade. Annars var just liggdelen helt underbar tycker jag och väldigt rymlig för vårt barn som helst ville ligga tills hon var nästan 9 månader. 

• isolande

Personligen tycker jag Emmaljungas vagnar knäcker, har haft en duo edge, en city cross och en Nitro innan. Har nu deras Buggy Glad

Har du kollat in deras Double Viking? Den skulle jag gå på om jag varit du :)

• Vokrona

Ja, det är en kall vagn. Men på vintern går det att klä på barnen. Det var i somras den största skillnaden var när det inte går att klä av barnen mer, som man var otroligt glad att vagnen inte var helisolerad:)
    Jag har inte upplevt problem med vinden. Jag är mycket nöjd med min Bugga:)
    Lycka till

Svar på tråden upplever ni att Bugaboo är en kall vagn?