• Anonym (Tjejen som skrivit brevet)

Hur frågar jag om hans sexuella läggning?

Är sedan några månader tillsammans med världens mysigaste kille. Sexlivet är WOW, han är "annorlunda" än de killar jag varit med förut och det är bara till hans fördel i min värld. Han har även sagt att jag "funkar annorlunda" än alla kvinnfolk han varit med innan, han verkar dock jäkligt nöjd han med.

Men...
    Jag har fått vissa hintar från honom, och även från vissa av hans bekanta. Eller, inte hintar då de inte sagt dem medvetet, utan mer att det kunnat utläsas ur samtalen, om att han möjligtvis är bisexuell.
    Vilket inte stör mig ett dugg, vad han gjort/legat med innan mg är liksom inte relevant i vår relation. Däremot är jag sjukt nyfiken av mig
    Han är inte sån som frivilligt berättar något om sig själv, och har han inte lust (eller är full) så svarar han inte på direkt ställda frågor heller.

Det som väll mest fått mig att fundera i de banorna är två händelser.

Den första var att han själv på en efterfest sa att han var förvånad att värden gillade mig, då han gången innan tjurat över att killen nekat gå i säng med honom pga att han hade flickvän nu. Jag såg väll lite frågande ut och han sa att vår värd var bisexuell. Jag rykte på axlarna och sa jaha, min fundering hade ju mer varit att vad var det att bli sur för, i min värld går man liksom inte i säng med folk om man är i ett förhållande. Om det nu inte är ett öppet förhållande/båda är överens. Tänkte inte mer på det då.

Sen har det väll varit någon småluddig antydning osv under sommaren.

Vi har varit på resa med ett gäng av hans kompisar. Fest hela tiden, party i korridorer och hotellrum. De har rest ihop förut, de flesta av dem många gånger. En av killarna blir tydligen väldigt "slampig" på fyllan och blev vid några tillfällen väldigt kärvänlig med min kille, fick senare veta att han hade missat att jag var flickvännen, medans jag satt brevid. Min kille verkade en aning generad, men vem hade inte varit det liksom, det var ganska grovt tafsande inför en grupp "nya" människor i gänget. Samma kille berättar senare att på förra resan hade han blivit lite sugen på min kille frampå småtimmarna och krupit ner i hans säng, för att upptäcka att han tagit fel säng och hamnat hos en av tjejerna, som inte hade varit road.

Som sagt, det spelar mig ingen roll vad min kille är, i det förhållande vi har nu förutsätter jag monogami då inget annat är överenskommet, och då spelar det liksom ingen roll var han varit innan eftersom han nu är med mig.
    Men jag är nyfiken

• Svar på tråden Hur frågar jag om hans sexuella läggning?
  • Jonte71

Ni verkar ju vara en stabilt förhållande. Jag tror därför att du känner själv bäst hur du lägger orden men jag tror att du ska fråga honom rakt ut, nyfiken fråga och inte anklagande. Gissar att han inte varit helt öppen i sin omgivning att han är bi om han är det!

• Anonym (fillifjonka)

Att du bara orkar.

Jonte71 skrev 2014-09-21 10:07:42 följande:

Ni verkar ju vara en stabilt förhållande. Jag tror därför att du känner själv bäst hur du lägger orden men jag tror att du ska fråga honom rakt ut, nyfiken fråga och inte anklagande. Gissar att han inte varit helt öppen i sin omgivning att han är bi om han är det!

Kanske inte borde fråga hur jag ska fråga, utan snarare hur jag ska få honom att svara

Anklagande har jag ingen anledning att vara, är inte rakt av hetero själv, vilket han vet om. Har dock aldrig haft annat än hetero förhållande, så "officiellt" är jag ju straight.
    Anonym (fillifjonka) skrev 2014-09-21 10:26:18 följande:

Att du bara orkar.

Ehm? Jaha, hur menar du nu? Om du känner mig/oss/honom IRL kan du säkert ge mig någon detalj om vårt liv och då svara på min fråga. Tror du att du sett mig/denna fråga förut på FL så var det isåfall inte jag, velade bra länge på om jag skulle posta detta eller inte.
  • Anonym (fillifjonka)
    Ehm? Jaha, hur menar du nu?
    Att jag har läst 100-tals av dina trådar förr....
  • Jonte71

Jag trodde inte du var anklagande!

Om han inte svarar har ni andra problem, och det är hur öppna ni kan vara med varandra! Det är en helt annan sak!

Jonte71 skrev 2014-09-21 11:23:50 följande:

Jag trodde inte du var anklagande!

Om han inte svarar har ni andra problem, och det är hur öppna ni kan vara med varandra! Det är en helt annan sak!

Det är inte en fråga om öppenhet utan om hur han är som person. Han är en sådan personlighetstyp som jag har noll erfarenhet av från innan, och inte riktigt vet hur funkar ännu. Tidigare pojkvänner har antingen ljugit om de inte velat svara (och därför tog ju det förhållandet slut till sist) och senaste så svarade även om han trodde jag inte skulle gilla svaret, för en så öppen och rak kommunikation hade/har vi.
    Anonym (fillifjonka) skrev 2014-09-21 11:21:59 följande:

Att jag har läst 100-tals av dina trådar förr....

Oj då, ja, jag förstår ju att du tröttnat om du läst alla mina trådar i barnvagns, bilstol, svårt att bli gravid delarna av forumet. Här i sex&mm är jag väldigt ny som postare, men jag förstår fortfarande inte hur det rör min frågeställning.

Och om det gäller nicket så vet du, alla som heter "anonym" är inte samma person
  • Anonym (fillifjonka)
    Anonym (Tjejen som skrivit brevet) skrev 2014-09-21 14:29:05 följande:
    Och om det gäller nicket så vet du, alla som heter "anonym" är inte samma person
    Hå-hå-ja-ja.
Svar på tråden Hur frågar jag om hans sexuella läggning?