• Herkules

Att inte få besked......

.....känns idag svårare än en ordentligt konstaterande.

Igår var vi på vul i vad vi trodde (och det kanske också fortfarande är) vecka 8+1. Det visade på antingen avstannad graviditet i vecka 6+nåt eller en normal graviditet, fast två veckor yngre. Nu ska vi vänta en vecka till och nu sitter jag här med mina tvivel, kan det verkligen vara så att ägglossningen är så pass mycket "försenad" som upp till två veckor, när mensen kommer var fjärde vecka nästa prick? Iofs lyckades vi inte pricka förrän efter 6 månader......

Kan man visa plus efter endast tre veckor från ägglossning?

Jag hade hållit ihop fram tills nu.... Inga tydliga tecken, och med det menar jag illamående, utan bara diffusa som trötthet, molvärk och lite blod vid samlag..... Eller är det tecken, fast de skiljer sig så,från de tre tidigare (en mynnade ut i dotter som nu är tre år)

Söker väl egentligen inga svar, men kanske någon lite solskenshistoria :)

• Svar på tråden Att inte få besked......
  • Trollmoran

Ja, den kan vara så sen! Min äl var 16 dagar sen när det väl tog sig =) (höll koll på flytningar och använde äl-stickor) Och ja, det är fullt möjligt att testa positivt tre veckor efter äl, många plussar tidigare än så, jag fick plus redan 10 dagar efter äl.

Svar på tråden Att inte få besked......