• snö 81

Hur tidigt fick du sammandragningar

Jag är idag i v.14+0 med mitt andra barn och har sammandragningar dagligen. Det började för ca 1,5-2 veckor sedan.
    Finns det fler som fått SD så tidigt? Blir lite orolig när man har sammandragningar så tidigt...

• Svar på tråden Hur tidigt fick du sammandragningar
  • Flickan och kråkan

Jag har haft tidigt med alla mina tre. Med första barnet fattade jag inte att det var sammandragningar förrän i v.20 någonting. Det har aldrig varit något knas, fått infektioner och tapp kollad. Sammandragningarna har varit fler, tidigare och starkare för varje barn. De har tittat ut helt okomplicerat och spontant i v.37+2, v.37+6 och v.40+1. Vanligt att de kommer tidigare när man har fött barn tidigare.

• Vår önskan

Hej, min min son fick jag sd från vecka 24 ungefär.

Nu är jag i vecka 14 (13+6) och vet inte om det är sd jag har eller inte. Har ju ingen mage ännu som blir hård som vid de sd men nu när jag gått eller ansträngt mig så spänner det.

• kiriaki

Andra barnet har ocksa, dom kom for nagra veckor sen, ar i v.20 nu. Med forsta barnet kom dom senare tror jag.. Ta det lugnt bara, lyssna pa kroppen :)

• snö 81
    Flickan och kråkan skrev 2014-09-18 20:04:54 följande:

Jag har haft tidigt med alla mina tre. Med första barnet fattade jag inte att det var sammandragningar förrän i v.20 någonting. Det har aldrig varit något knas, fått infektioner och tapp kollad. Sammandragningarna har varit fler, tidigare och starkare för varje barn. De har tittat ut helt okomplicerat och spontant i v.37+2, v.37+6 och v.40+1. Vanligt att de kommer tidigare när man har fött barn tidigare.

Jag vet att jag fick sammandragningar vid v.20 sist så då kanske det inte är då konstigt att det kommer tidigare denna gång
  • Flickan och kråkan
    snö 81 skrev 2014-09-18 20:07:50 följande:
    Jag vet att jag fick sammandragningar vid v.20 sist så då kanske det inte är då konstigt att det kommer tidigare denna gång
    Nej, det är inte konstigt. Får du väldigt mycket eller de börjar dra i så att det gör ont så tidigt så skulle jag be att få tappen kollad liksom uvi. Annars låter det inte onormalt på något vis. Prata med din BM så du inte går och oroar dig .
  • _elin_

Mina började v12 och min graviditet gick hur bra som helst. Då var det mest om jag låg på magen eller gick för fort och så...

• Flisan79

Mina har börjat runt v 12 alla tre graviditeter. Sen har de varit väldigt många.

Svar på tråden Hur tidigt fick du sammandragningar