Hur tidigt fick du sammandragningar
Jag är idag i v.14+0 med mitt andra barn och har sammandragningar dagligen. Det började för ca 1,5-2 veckor sedan.
Finns det fler som fått SD så tidigt? Blir lite orolig när man har sammandragningar så tidigt...
Jag är idag i v.14+0 med mitt andra barn och har sammandragningar dagligen. Det började för ca 1,5-2 veckor sedan.
Finns det fler som fått SD så tidigt? Blir lite orolig när man har sammandragningar så tidigt...
Jag har haft tidigt med alla mina tre. Med första barnet fattade jag inte att det var sammandragningar förrän i v.20 någonting. Det har aldrig varit något knas, fått infektioner och tapp kollad. Sammandragningarna har varit fler, tidigare och starkare för varje barn. De har tittat ut helt okomplicerat och spontant i v.37+2, v.37+6 och v.40+1. Vanligt att de kommer tidigare när man har fött barn tidigare.
Hej, min min son fick jag sd från vecka 24 ungefär.
Nu är jag i vecka 14 (13+6) och vet inte om det är sd jag har eller inte. Har ju ingen mage ännu som blir hård som vid de sd men nu när jag gått eller ansträngt mig så spänner det.
Andra barnet har ocksa, dom kom for nagra veckor sen, ar i v.20 nu. Med forsta barnet kom dom senare tror jag.. Ta det lugnt bara, lyssna pa kroppen :)
Jag har haft tidigt med alla mina tre. Med första barnet fattade jag inte att det var sammandragningar förrän i v.20 någonting. Det har aldrig varit något knas, fått infektioner och tapp kollad. Sammandragningarna har varit fler, tidigare och starkare för varje barn. De har tittat ut helt okomplicerat och spontant i v.37+2, v.37+6 och v.40+1. Vanligt att de kommer tidigare när man har fött barn tidigare.
Mina började v12 och min graviditet gick hur bra som helst. Då var det mest om jag låg på magen eller gick för fort och så...
Mina har börjat runt v 12 alla tre graviditeter. Sen har de varit väldigt många.