• Anonym (Hopplös)

Just fått veta att jag fått ett tredje missfall

Var på vul idag för att se att allt stod rätt till i magen. Skulle vara i vecka 9. Men de konstaterade att fostret var alldeles för litet och att det inte fanns någon hjärtaktivitet. Jag har haft ett MA tidigare i vecka 11 och ett tidigt mf. Allt jag kan tänka på nu är: vad är det för FEL på mig? Varför? Hur ska man orka? Kommer jag förbli barnlös?

Livet känns så jävla orättvist just nu :'(

• Svar på tråden Just fått veta att jag fått ett tredje missfall
  • Jag är bara jag

Beklagar verkligen! Enda "trösten" är väl att de allra,allra flesta som kan bli gravida även kan få barn! Glad Nu har ni rätt till utredning och då kanske det upptäcks nåt som går avhjälpa. Finns massor med mediciner som kan förhindra m.f. ge inte upp även om det känns hopplöst just nu! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Dhehkfsh)

Hej! Jag är ledsen för din skull och har liknande erfarenheter bakom mig.

Till att börja med så har du och din partner efter 3 mf rätt till utredning av vad som kan vara felet. Kanske finns inget fel utan ni bara haft extrem otur? Kanske behöver ni hjälp på traven medicinskt?

Har du 100% koll på din menscykel, ägglossning och lutealfas? Börja där med att räkna dagar, använd ägglossningsstickor för att hitta exakt dag för äl.

Jag fick 2 missfall i rad och eftersom jag använde mig av äl stickor märkte jag att min äl oftast var väldigt sen upptill 26 dagar efter första mens dag (det normala är väl 14?). Det gjorde i sin tur att det även blev kortare tid än normalt mellan äl och nästa mens. Eftersom vi försökt länge var vi redan igång med en fertilitetsutredning. Jag berättade detta om äl och lutealfas för min läkare och fick testa pergotime för att boosta äl och mycket riktigt blev vi gravida på första försöket med pergo. Vi är nu i vecka 28 och allt ser bra ut hittills.

Det är inte säkert att detta var felet för oss men jag tror det iaf. Läkaren frågade aldrig efter mina mf om sen äl eller lutealfas utan menade har man äl kan man bli gravid. Men det borde rimligtvis bli svårare för ägget att fästa ordentligt? Det är iaf vad jag tror.

Börja med att kolla detta och med utredningen som ni nu har rätt till.

Önskar er all lycka till!

• Jag är bara jag

Kort lutealfas kan man ha oavsett cykellängd och visst,det kan påverka om den går under 10 dar,men då hjälper progesteron. Jag har haft jättesen äl,men exakt samma lutealfas så det är inget som går hand-i hand automatiskt.

• Anonym (Hopplös)

Tack då mycket för era fina välvilliga svar. De värmer i sorgen! Ska göra utredning, så vi får se om det visar mågot. Har fortfarande lite hopp om att få barn någon dag i framtiden.

Svar på tråden Just fått veta att jag fått ett tredje missfall