• mayamadeleine1

Företagets ekonomi.

Hej! jag skriver just nu om hur det är för en idivid att driva ett företag vad som krävs osv(företagets ekonomi) osv.. men jag undrar också om vad som inträffar när man ska driva ett företag? Vad kan påverka samhället och företagaren?

• Svar på tråden Företagets ekonomi.
  • sportpappa

Utveckla gärna din frågeställning. På vilken nivå pratar vi om?
    När man ska driva ett företag så inträffar massor av saker som också påverkar samhället och företaget.
    Vilken företagstyp? Enskild firma, handelsbolag och även kommanditbolag påverkar individen väldigt direkt eftersom mer eller mindre är firman som person.
    Ekonomisk förening och aktiebolag påverkar på andra sätt eftersom man är anställd där, men i form av företagsledare också har massor av ansvar.

• Lejonpojken
    mayamadeleine1 skrev 2014-09-17 21:14:21 följande:

Hej! jag skriver just nu om hur det är för en idivid att driva ett företag vad som krävs osv(företagets ekonomi) osv.. men jag undrar också om vad som inträffar när man ska driva ett företag? Vad kan påverka samhället och företagaren?

Hur lyder frågeställningen i ditt arbete och på vilken nivå(hur många timmar ska du lägga ner på arbetet) är det?
Svar på tråden Företagets ekonomi.