Kan jag få lån..?
Hej.
Det är så att jag har lite skulder, dels tack vare min mamma som tog lån i mitt namn då jag var under 18 och dels för att jag valde att va så dum i huvudet och gå i samma spår som henne men nu så betalar jag av dom sakta men säkert.
Det är så att jag bor i en kommun i sthlm där dom enda hyreslägenheterna som finns är hos Akelius och där måste man lägga upp 25.000kr så kan man få en dyr lägenhet men dom accepterar inte personer med betalningsanmärkningar.
Jag bor nu i en andrahands lägenhet och måste ut snaras. Har försökt och hitta nytt men folk ska ha mellan 9000-12.000kr i månaden för en 2.a.. Plus deposition.
Jag mår dåligt med anledningen till att min dotter inte har ett fast hem utan har fått flytta massor under sitt korta 5åriga liv. Nu är vi på väg och få flytta till ett vandrarhem. Inga problem för mig men vill inte att min dotter ska behöva växa upp så.
Jag har då försökt kolla upp om jag kan bli beviljad lån så jag kanske kan köpa en 2.a och betala samma summa ungefär så har jag ett hem där jag slipper tänka på att nu har snart året gått och jag måste leta nytt.
Jag har ett fast jobb nu där jag jobbar upp till 125timmar i månaden. Jag har dagis och jobbet nära mig och lägenheterna ligger på ca 1.5 m samt 2. miljoner.
Jag ringde bluestep en gång och blev dåligt bemött av henne och fick höra att jag verkligen inte kan få lån där. Sen dess har jag bara gått och undrar i min ensamhet.
Nu tänkte jag se om någon av er vet eller har erfarenhet om att få lån fast man har skulder.
Tack för svar.