• 5barnsmamma85

Gravid.. Igen! :-)

Hej!
    Har verkligen inte varit aktiv här på fl, men ger det nu ett försök igen
    Det är så här att jag har precis (i lördags) plussat med barn nr 6. Vart lika studsande glad för det här plusset som med dom andra. MEEN jag undrar om det är nåt som är galet denna gång, det började med att jag plussade när mensen va nästan 2 veckor sen, jag har en fruktansvärt jobbig "växtvärk" jag mår illa mycket och jag har ont i tuttarna. Jag vet ju såklart att detta är helt normala symptom. Men jag brukar ha lite lätt mensvärk ibland, brukar plussa innan mensen är sen, har aldrig ont i tuttarna.. varken som gravid eller före mens.

Är det vanligt att man efter 5 graviditeter som alla varit i princip identiska helt plötsligt känner helt annorlunda?

• Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)
  • corran

Grattis till plusset! :) Kan inte svara på din fråga egentligen då jag bara har 1 barn och en som bakas just nu men kanske tvillingar den här gången för dig ;) 
    Att du plussa sent kanske hade med att göra att äl var senare än du trott?t

• Annette79

Hej!

Jag väntar mitt fjärde barn, går in i vecka 14 och jag har då aldrig mått så här dåligt!!! Varit på kub och allt ser bra ut så är inte orolig. Fick info från BM att det kan vara så att man mår sämre en grav och toppen dom andra, går typ inte att jämföra :) Hoppas det lugnar ner sig för dig och som sagt är du orolig, ring BM men jag tror du kan vara lugn el tvillingar ;)))

• 5barnsmamma85

Jag vet inte om jag ens hade reagerat på nåt om det varit som det varit med dom andra 5, det ända som skillt dom andra ifrån varann har varit hur pass mycket eller lite foglossning jag har.. resten har verkligen varit helt lika varann

Men den här gången kände jag väldigt tidigt att jag va gravid, men alla test jag gjorde visade negativt i som sagt nästan 2 veckor. Jag kanske helt enkelt hade ägglossningen senare än normalt. Men varför jag är så super duper dunder trött och har en väldig växtvärk plus detta illamående som är konstant. Det är inte alls så att jag måste kräkas men det ligger å lurar hela tiden

Kanske får prata med Bm å höra om jag kan få göra ett vul. Men hur tidigt kan man göra det så man säkert ser ett hjärta slå.. eller kanske 2 då? :-/

• 5barnsmamma85

Jag har precis ringt till mödravården, men det verkar inte som att man får göra ett vul bara för att man är orolig eller nyfiken. Men däremot om man överväger abbort (!!?) Får se vad hon säger när och om hon ringer upp mig som hon sa!

Det är så konstigt.. Jag kan verkligen inte släppa tanken på att det är nåt "annorlunda" med den här graviditeten :-/

• S Michaela

Jag skulle tro att du väntar tvillingar :)

Annars har du väl fått oturen att ha fått väldigt tydliga symtom denna gången. Allt är nog bra ska du se!

• 5barnsmamma85

Just nu önskar jag att jag väntar tvillingar trots 5 barn sen innan,ist för hur det är nu.

Jag var på ett vul i torsdags då såg både jag och läkarn 1 ibland 2 små prickar på skärmen (gulesäck såklart) men hon trodde jag var mycket tidigare i graviditeten än om man gick efter mensen. Så hon kallade in en mer erfaren att också kika och hon sa att jag kanske var i vecka 3-4 bara så jag fick lämna blodprov och ska idag in och lämna ett nytt. Men hur får dom ihop att jag plussade ganska starkt den 13/9 (2 dagar innan det var det helt negativt) och jag nu bara är i vecka 3-4? Kan/orkar inte riktigt förklara hur jag tänker. Men som sagt nu känner jag att jag hellre väntar 2 härliga barn ist för att vara i den här situationen. Kan ju vara så graviditeten stannat av, eller hur? Dom talade aldrig om för mig varför dom vill göra dessa hcg mätningar. Det dom sa var "för att säkert utesluta utomkvedes" men vi såg alla 3 att det finns nåt i livmodern och dom tittade runt länge å väl.. nåt utomkvedes är det inte.

Ååå jäkla piss!!

• 5barnsmamma85

Har nu idag lämnat ett nytt blodprov.. Får tyvärr inte svar på det förns på måndag morron

Men svaret från i torsdags var iaf 8000.. säger inte mig ett dugg faktiskt! :-/

Nån med erfarenhet på detta. Vad är normalt å inte?

Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)