• Anonym (Blirgalen)

Oregelbunden mens med minipiller

Hej!
    I juni födde jag en liten kille med kejsarsnitt och allt har gått mycket bra utan komplikationer. Avslaget gick över fort och mensen kom tillbaka efter ca 8 veckor. Började då med minipillret azalia och har snart använt dem i två månader. Första mensen varade i 13 dagar, dock blödde det inte alls mycket, mer som en rosa flytning. Sen var jag mensfri i två veckor så var det samma sak igen fast jag blödde nog bara 7-10 dagar. Men nu blöder jag igen efter ca två veckor? Denna gången blöder jag dock lite mer än vanligt. Jag blir galen!
    Åt innan graviditeten cerazette i flera år och blev av med mensen och hade en blödning per år ungefär. När jag slutade med cerazette fick jag direkt regelbunden mens med 25 dagar i mellan.

Är azalia och cerazette verkligen samma piller? Är det pga graviditeten min kropp inte reagerar som vanligt? Vill bara bli av med denna hemska mens!

• Svar på tråden Oregelbunden mens med minipiller
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Det är exakt samma tablett bara olika tillverkare. Kroppen ändrar sig efter en graviditet. Du kan ge det ett par tre månader av användning annars kanske du bör fundera på något annat preventivmedel. Lycka till

Svar på tråden Oregelbunden mens med minipiller