• bonaqua2012

Vad får din kaffe/latte kosta?

Vad är du beredd att betala för en stor (25-35cl) fantastiskt god kaffe/Latte/Cappucino ?

Vart går din smärtgräns?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-17 14:49
    Hur ofta lyxar ni till med köpt kaffe/Latte/cappucino etc? Varje dag eller någon gång i veckan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad får din kaffe/latte kosta?
  • Helenmedh

Jag betalar aldrig ute för "bara" kaffe. Det brygger jag hemma ;) 
    Men jag betalar mer än gärna för en riktigt god islatte! Tex Waynes eller espresso house. På Waynes kostar den exakt 40 kr om man vill ha med lite vaniljsmak. Lätt värt! 

• Aniiee

Nu är jag så där tråkig som inte dricker kaffe, men jag dricker choklad ute vid tillfälle och lägger gärna 35-40 kr om den är riktigt gjord och riktigt god.

Flickvännen svarar att hon gärna lägger 25-30 kr på en svart kopp och 35-40 kr på något som är "mer" än bara kaffe.

55 kr kostade dyraste koppen kaffe, det var nån julvariant med grädde och kanel förra året.

We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • lövet2

Jag dricker bara vanligt svart kaffe, och jag betalar inte mer än 25 kr (om jag förstås inte vore desperat av abstinens).

• Anonym (Joshua)

Kan lätt betala mer än 40 spänn för en god kaffe, Kan man betala det st för blaskiga bira så funkar det definitivt att betala det för en schysst kaffe.

• Stårschan

Får och får. Man är ju i händerna på den som säljer. De få gånger jag har tid och lust att dricka en latte så får jag ju betala vad det kostar. Jag tycker att 35 spänn är hutlöst dyrt, men kostar latten så mycket så är förmodligen alla andra drycker också överprissatta, så då betalar jag ändå hellre 35 kr för latten, än 25 för vanligt kaffe.

• bonaqua2012

Hur ofta lyxar ni till med köpt kaffe/Latte/cappucino etc? Varje dag eller någon gång i veckan?

• Stårschan

När jag är ute och reser. Ett par gånger om året. Då kan det å andra sidan bli varje dag under semestern. Till vardags kan det kanske bli att man tar en på McDonalds om man är ute och shoppar någon gång i månaden. De tycker jag har rimligt förhållande mellan mängd, smak och pris.

• Fidelisen

Jag röstade på 35-40 kronor, över det så börjar det svida en aning ????

Dricker i snitt en latte per vecka.

• Themis

Bevisligen så betalar jag ibland för kaffe från Espresso House och det är gott, men det känns egentligen som för mycket pengar (39 kr) och jag försöker dra ner på besöken.

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • temporär

Om jag är kaffesugen betalar jag så mycket som det kostar. Svart kaffe eller espresso ska det vara, och kvaliteten är viktigare än mängden. Jag har aldrig mött smärtgränsen i pris, inte ens på flygplatser brukar det ju bli mer än 50-60 kr och det är det värt när abstinensen sätter in.

• Lattjo

40,- om den är riktigt god. Men jag dricker mest latte på 7-eleven och där betalar jag 15,- för en latte, det lönade sig att köpa deras termomugg ;) 15,- för valfri påfyllning, perfekt!

Svar på tråden Vad får din kaffe/latte kosta?