• Annalu01

Bebisverkstad eller resa?

Hej! Jag och min sambo, 25 och 29 år gamla har varit tillsammans i ca 2,5 år. Jag är normalviktig men har konstaterad pcos. Jag har alltid haft ganska regelbunden mens men även mellanblödningar däremellan, alltså mens utan ägglossning. Jag har ätit Diane i ca 6 år och nu har vi börjat fundera på att försöka skaffa barn. Vi har båda avslutat universitetsutbildning, har fast jobb och en trygg ekonomi. Det vi båda däremot prioriterat bort pga studier är att göra en längre resa. Nästa höst/vinter skulle passa utmärkt att göra en längre resa på ca 3 månader då sambon kan vara kompledig p.g.a. att han jobbat mycket jourer. Min pcos kommer kanske att göra att vi få kämpa för att bli gravida, av den anledningen vill vi inte vänta allt för länge med att dra igång bebisverkstaden. Samtidigt skulle vi gärna göra den längre resan som vi redan skjutit upp länge. Hur skulle ni tänka? Vi blir helt snurriga av alla tankar och vill gärna höra hur ni andra skulle ha resonerat.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Bebisverkstad eller resa?
  • Kawinna

Går ju att resa som gravid, eller det beror på var ni vill åka vi ska ut och resa i höst, bara tre veckor men ändå. Jag är gravid i v.15 nu och bm säger att det ska gå bra

Är det så att du blir gravid innan resa så kan ni åka eller vänta tills ni blir äldre med att resa. Saker löser sig alltid på något vis

• woodridgeemprium
    Annalu01 skrev 2014-09-16 11:56:57 följande:

Hej! Jag och min sambo, 25 och 29 år gamla har varit tillsammans i ca 2,5 år. Jag är normalviktig men har konstaterad pcos. Jag har alltid haft ganska regelbunden mens men även mellanblödningar däremellan, alltså mens utan ägglossning. Jag har ätit Diane i ca 6 år och nu har vi börjat fundera på att försöka skaffa barn. Vi har båda avslutat universitetsutbildning, har fast jobb och en trygg ekonomi. Det vi båda däremot prioriterat bort pga studier är att göra en längre resa. Nästa höst/vinter skulle passa utmärkt att göra en längre resa på ca 3 månader då sambon kan vara kompledig p.g.a. att han jobbat mycket jourer. Min pcos kommer kanske att göra att vi få kämpa för att bli gravida, av den anledningen vill vi inte vänta allt för länge med att dra igång bebisverkstaden. Samtidigt skulle vi gärna göra den längre resan som vi redan skjutit upp länge. Hur skulle ni tänka? Vi blir helt snurriga av alla tankar och vill gärna höra hur ni andra skulle ha resonerat.

Tack på förhand! 

Åk på er resa tycker jag! Men ni kan väl försöka skaffa barn ändå! Man måste ju ha försökt skaffa barn ett år innan man utreds så det är väl bara å börja försöka. Hela processen för att få hjälp inom landstinget iallafall är väldigt seg så börja så snart som möjligt, men det finns nog inget som hindrar er från att resa om det inte är så att ni redan är inne i sjukhussvängen för utredning och så?
  • Nrk79

Hej.

Jag är endast i vecka 6 än så länge men jag och sambon har planerat en resa till Västindien i feb och då är jag i v26. Har någon av erfarenhet av att flyga långt och vara iväg på semesterresa under v 26-28? Hur mådde ni? Jag vet att flygbolagen har olika restriktioner, de har jag kollat upp. Men tänker mer på en själv...

Svar på tråden Bebisverkstad eller resa?