• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • dalkullan95

Jag är 18 år och plussade igår! Lyckan är total :D enligt Stickan är jag i vecka 2-3. Spännande. Känns dock som om jag har mensvärk ibland. Det är lite läskigt, då jag haft missfall tidigare. Vilken vecka är du i och hur känns det? Grattis till graviditeten! :D

• Anonym9998

hej dalkullan95 jag är också i vecka 2-3 enligt stickan plussade för  några dagar sedan.. Jag har väldigt ont i magen inte som mensvärkar de känns inte alls likadant jag känner mig sur och ledsen hela tiden.. och mat slinker alltid ner hehehe 

• dalkullan95

Jag har pratat med min barnmorska och vi räknade ut att jag är i vecka 5+0 idag. Jag kan också vara riktigt bitter ibland...haha! Och mat har blivit min bästa vän. Klarar dock inte av mat som luktar starkt. Då blir jag väldigt illamående. Har du berättat för din familj att du är gravid? Vad sa dom isåfall?

• Anonym9998

Ja dom mår inte alls bra så ska sticka till min pojkvän ikväll för jag vill inte att dom får mig att ändra mig.. Jag är i vecka 5 eller 6 :)

• dalkullan95

Tycker du gör rätt! Vill du behålla barnet borde dom stötta dig. Vad kul! Då kanske vi kommer ha bf samma månad :)

• Anonym9998

Ja det skulle vara kul :)
    har det börjat synas att du är gravid? själv är min mage lite hårdare och rundare så man ser det lite på mig :)

• dalkullan95

Samma här :) jag var mullig innan jag blev gravid men nu är min mage hårdare och rundare nertill. Har du fått tid hos barnmorska?

• Anonym9998

Nej har inte haft tid att ringa dom och vet inte vart man ska ringa :/ 

Får se vad mamma säger när jag kommer hem kan fråga henne.. Eller frågar jag kuratorn på torsdag :)

• Anonym9998

Har du fått tid? :)

• dalkullan95

Du ringer till mvc (mödravårdscentralen) och så säger du att du har plussat och vill ha en tid med barnmorska. Det kan vara viktigt att göra det då du får information och lite böcker om vad du bör äta och inte och hur fostret utvecklas osv. Jag har fått tid den 14 oktober. Då ska vi bara ta prover och efter det ska jag få en ny tid då vi ska på ultraljud :) ser verkligen fram emot det! Bloggar du om detta eller gör du en "graviditets resa" på instagram? Vet att många gör det och det är väldigt kul att kolla på bilderna och veta att snart är man själv där :)

Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat