• Anonym (mommy)

En ljuvlig femåring

Det brakade loss för över ett år sedan. Min dotter Sandra bodde ihop med en som jag vill kalla psykopat. De hade fått två barn (hon 21, han 26). Han kunde inte gå förbi henne utan att tala om vad hon var ful äcklig och fet. Hon gick på det, ställde klockan på 04:30 varje morgon för att powerwalka. Till slut vägde hon 45 kilo, han var aldrig nöjd.
    Det hände saker. Väldigt många saker. Men soc tog henne under sin vinge, trodde på och såg hur hon hade det. Pappan ifråga hade länge knuffat bort, slängt i väggen och till sist tagit stryptag på den lille fyraåringen. Ettåringen var han helt annan emot. Det var som att han avskydde sin fyraåring och inte ville vara i närheten av honom.
    Det blev, tack och lov, en separation. Och rättegång.
    Ett umgänge som inte fungerade. Fyraåringen fick kraftig ångest när han skulle till pappa. Pappan skaffade sig direkt en ny tonårsbrud och gjorde henne gravid på nolltid. Det verkar vara hans härskartakeknik. Unga tjejer, han är väldigt snygg, verkar lite tillbakadragen och artig som få. Ändå har han dessa mörka sidor.
    Fyraåringen, som är fem nu, är helt underbar och att någon behandlat honom illa gör mig....rabiat. Soc ville att Sandra skulle ansöka om enskild vårdnad, hon vågade inte först för det skulle väcka ilska på xet. Men efter att fått hämta barnen tidigare flera gånger för att pappan och hans sambo var osams, skrek och skrämde barnen så ansökte hon om gemensam vårdnad och fick det.

Nu till det sorgliga. Femåringen har börjat fundera mycket på det där med mammor och pappor och han har träffat på sin pappa flera gånger och han låtsas inte se sonen. För några dagar sedan, när de var på besök hos farfar kom pappan dit för att hämta sin post (ja de fifflar på något sätt genom att han har sin adress där) så sprang pappas flickvän in och hämtade posten. Pappan satt kvar i bilen och pojken tittade på sin pappa i bilen som inte låtsades se honom. Han frågade efteråt 'Varför vill inte min pappa träffa mig'.. Så jäkla tragiskt. En ledsen femåring som längtar efter att ha en pappa som alla hans kompisar.
    Nu har pappan sagt; eftersom du sökte ensam vårdnad så kan du ha dem själv, jag bryter all kontakt.
    AAAAArrrrrrg. Vem straffar han? Jo, sina barn.

• Svar på tråden En ljuvlig femåring
  • Anonym (glöm honom!)

En misshandlande psykopat till far? Det är ingen pappa, det är en spermadonator! Var glad att mannen väljer bort "sina" barn och hjälp ditt barnbarn genom att finnas för honom. Din dotter hittar förhoppningsvis en riktig pappa till sina barn så småningom som kan ge trygghet och stabilitet i deras vardag. Om du finns och stöttar och hjälper till att leda henne på rätt väg så blir förhoppningsvis deras liv så bra som det kan bli. Glöm "pappan" han är ingen riktig far!

• Anonym (Ont)

Det kan göra ont att höra barnet men var glad att ungarna lever och mår någorlunda okej för det hade kunnat vara mycket värre.

Ungar överlever att inte ha kontakt med båda sina föräldrar under dessa omständigheter om man förklara på deras nivå och inte ljuger för dem

Svar på tråden En ljuvlig femåring