• Anonym (Mamma)

till min pojke

Hej älskade pojken min
    Kanske du hör mig nu och vet att jag tänker på dig. Det är nu sju veckor sedan som du lämnade oss. Jag är så ledsen för det älskling. Att du inte fick komma hem med oss. Att du fick dö där på neo. Hoppas du hörde mitt hjärta när du dog på mitt bröst, det slog bara för dig i den stunden.
    Jag önskar att det varit annorlunda. Att du hade fått må bra i magen, växt och blivit stark. Tack för att jag fick träffa dig. Visst ville du träffa oss? Jag fick hålla dig i handen och möta din blick. Ge dig ett namn, prata med dig o byta din blöja. En dag fick vi.
    Dina små ögon som stadigt mötte mina. Dina tunna händer. Din mun som sög på nappen.

Och efteråt. Ditt kalla huvud i mitt armveck när jag bar dig. Inte så det skulle vara.

Älskade fina du. Vi älskar dig.

• Svar på tråden till min pojke
  • Anni Me

Stora kramar och grattis till din lilla kille som tyvärr fick stanna alldeles för kort tid. Beklagar sorgen ?

• Anonym (Mamma)

Min pojke dog 2 dagar gammal på mitt bröst i en neosal med läkare och sköterskor runt om. Jag viskade att jag älskade honom o hörde hans hjärta slå sakta så sakta under mina fingrar. Han var grå och kall. Mitt älskade barn som vi trodde så mycket på. I efterhand tror jag det var därför du såg på mig så stadigt hela dagen innan. Du försökte säga att du inte kunde stanna. Att det var här och nu, den dagen, som vi kunde vara tillsammans. Saknar dig så pojken min.

• Anonym (Mammi)

Hör mina tankar min älskade pojke. Du är för alltid i min kropp, min själ mitt hjärta och mitt huvud. Men jag fick inte ha dig länge. Inte länge alls mitt älskade barn. Så länge jag finns kommer min kropp skrika efter dig av saknad. Längtan. Kärlek.

Svar på tråden till min pojke